Heerjansdam werkt drie keer achterstand weg

Klundert 1

Kevin van Andel
L Patricia
Kevin van Andel
Poger Mukoko
Nestor Zimmerman

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

6 september 2014 14:30

Dijk, M.P. van

Heerjansdam moest zaterdag alle registers opentrekken om de eerste competitiewedstrijd, bij Klundert, te winnen: 3-5. De ploeg van trainer Miquel van den Dungen kwam drie keer op achterstand, knokte zich telkens weer naast de thuisclub en toen het tien minuten voor tijd op voorsprong kwam, werd dat niet meer uit handen gegeven. Al was Klundert snel daarna nog wel dichtbij de gelijkmaker.

Voor de toeschouwers was het een heerlijke wedstrijd, met volop fouten, prachtige doelpunten en veel strijd. Bij Klundert besefte men dat competitievoetbal anders is dan beker of oefenwedstrijden spelen. Die begonnen veel scherper aan het duel dan Heerjansdam, dat lekker wilde voetballen op het kunstgras. In een te laag tempo spelend werden er (voor de rust) ook nog eens de meeste duels verloren.

In de 10e minuut moest keeper Danny van Leusden de snelle Nestor Zimmerman van een doelpunt afhouden, maar werd een kwartier later toch geklopt door Kevin van Andel, die attent reageerde toen vlak voor het doel de bal voor hem viel: 1-0. Daarna werd Heerjansdam gevaarlijk door Gelli Koy, die eerst in goede positie hard over het doel van keeper Yoeri van Wingerden schoot en twee minuten later wel scoorde, nadat hij via Dennis Bergman in balbezit was gekomen: 1-1.

Voor de rust strafte Poger Mukoko slordig balverlies op het middenveld bij Heerjansdam  bekeken af en schoot zijn ploeg weer op voorsprong: 2-1. Dat het na de rust anders moest besefte men bij de Dammers terdege en dat gebeurde dan ook. Ozan Cimen scoorde al snel de gelijkmaker met een prachtige lob over doelman van Wingerden: 2-2. De karaktervolle thuisclub kwam een kwartier later toch weer op voorsprong door Zimmerman, die een te gemakkelijke gegeven voorzet van links hard inkopte: 3-2.

Net daarvoor was Bryan Pereira ingevallen en die ging in het halve uur dat hij speelde, een belangrijke rol spelen. Twee minuten na die achterstand scoorde de routinier  ‘a la Robben’ (van buiten naar binnenkomend) fraai, met een schot in de verre bovenhoek: 3-3. Het sein om voor de volle winst te gaan. Al bleef het oppassen voor de snelle counters van Klundert. Uit een daarvan schoot Zimmerman rakelings over het doel van Van Leusden, voordat Pereira Koy ( tussen drie tegenstanders) vond in het strafschopgebied.

De lange spits draaide knap weg en schoot keihard raak: 3-4. Daarna was het verzet van Klundert nog niet gebroken en kreeg de thuisclub nog twee kansen, waarvan er een gered werd door Van Leusden. Aan de andere kant had Denzel dos Santos pech dat zijn lob net naast het verlaten doel ging. In de laatste minuut scoorde de ‘youngster ’ toch. Na een kort steekpassje van Pereira kwam Dos Santos vrij voor het doel en schoot de bal onder van Wingerden door: 3-5.