Heerjansdam te laat bij de les tegen Rijsoord

Rijsoord 1

Gelli Koy (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

20 september 2014 14:30

Molenaar, J.

Heerjansdam heeft zaterdag verzuimd, uit tegen Rijsoord, een punt te pakken: 2-1. De thuisclub kwam na de rust met de schrik vrij, tegen een toen aandringend Heerjansdam. Wat echter minder goede kansen opleverde dan voor de rust.

Rijsoord kwam al snel op voorsprong. Soufiane Aouragh bracht in de 5e minuut schutter Mike van Gool in stelling en de haalde droog uit: 1-0. Daarna schoot voor Heerjansdam Gert Jan Plaizier net langs de kruising en aan de andere kant  knalde Sander Barragan in het zijnet. Daarna kreeg Heerjansdam een tijdje goed grip op de wedstrijd, met een aantal goede kansen in korte tijd. Jelmer Nugteren schoot in de 21e minuut op doel en keeper Michael Bekkers liet de bal los. De inkomende Dennis Bergman kopte in de rebound de bal tegen de paal. Een minuut later schoot Plaizier, na een goede aanval, ook nog een keer tegen de paal. Scheidsrechter Molenaar had de bal ook best een keer op de penaltystip kunnen leggen, na een overtreding op Plaizier toen hij richting Bekkers ging. Maar de arbiter wilde van niets weten.

Dit alles kwam Heerjansdam duur te staan, want een aantal minuten later scoorde van Gool 2-0, na een counter uit het boekje. Na de rust een ander Heerjansdam, met Mike Sloof voor Jelmer Nugteren en nog wat omzettingen, kreeg het steeds meer grip op de wedstrijd, tegen een inzakkend Rijsoord. Al moest keeper Danny van Leusden al snel na de rust van Gool van een hattrick af houden. Even later kwam Heerjansdam wat dichter bij Rijsoord.

Gelli Koy benutte een strafschop na een handsbal van Leon v/d. Heerik in het strafschopgebied: 2-1. En toen kwam direct aan het licht hoe scheidsrechters de regels interpreteren. Werd de vorige wedstrijd bij Heerjansdam  Alisic uit het veld gestuurd voor een (opzettelijke) handsbal buiten het strafschopgebied, deze arbiter hield het bij geel (het was trouwens wel een heel ongelukkige handsbal)

Met nog een half uur te spelen kon het nog alle kanten op, in deze meer spannende dan goede wedstrijd. Heerjansdam was meestal op de helft van Rijsoord te vinden, maar kreeg niet al te veel goede kansen (wel een aantal hoekschoppen in de slotfase, wat een paar hectische momenten voor het doel van Bekkers opleverde) Bovendien bleef het oppassen voor de tegenstoten, waar Nilton Tavares Ramos keeper van Leusden tot twee keer toe tot een goede redding dwong. Scheidsrechter: J. Molenaar uit Geldermalsen trok geel voor: v/d. Heerik (Rijsoord) Nugteren, Koy en Ramos (Heerjansdam) Scoreverloop: 1-0 (5) van Gool,  2-0 (29) van Gool,  2-1 (56) Koy, pen.