SHO 1 - Heerjansdam 1

3262LE
OUD-BEIJERLAND

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam de bal, SHO de punten.

Heerjansdam speelde zaterdag in Oud-Beijerland tegen SHO en de supporters, spelers, technische staf en begeleiding van Heerjansdam moesten ‘even wennen’ aan de uitslag van 2-1. Want de laatste (en tot dan toe) enige nederlaag dateerde van 27 november 2021. De technische staf moest (weer) de nodige omzettingen doen, omdat er nogal wat spelers afwezig waren i.v.m. blessures, ziekte of schorsing.

Heerjansdam had de eerste tien minuten de bal, maar in de 7e minuut scoorde Aron van Schaik koppend 1-0. Even later kreeg Jarno Visser voor Heerjansdam een kans, hij zag zijn schot gestopt worden door keeper Peter Konings. De doelman redde een kwartier later fraai toen Lukas Valster steenhard inkopte na een hoekschop van Antonio Ilic. SHO kwam niet veel voor het doel van Oscar Roos al kreeg het net voor de rust wel een goede kans via Ferdinand Römelingh, die na een voorzet tegen de lat kopte.

Na de rust bleek hoe effectief SHO was in de afwerking. Heerjansdam ging direct op zoek naar de gelijkmaker en het was in de 49e minuut weer SHO dat scoorde. Tim de Pender kopte raak, na een ‘twijfelmoment’ van Roos: 2-0. Daarna speelde de wedstrijd zich voornamelijk af op de helft van SHO en kreeg Heerjansdam wat kansjes en kansen, zonder echt goed te spelen.

Mathijn Valster had net wat te veel tijd nodig toen hij de doelman al voorbij was en in de 65e minuut scoorde zijn broer Lukas de aansluittingstreffer. Uit een benutte penalty, die overigens gestopt werd door keeper Konings, maar die was kansloos toen de verdediger uit de rebound alsnog scoorde: 2-1. Daarna was het voor Heerjansdam meestal: net niet, al had het in de 80e minuut zo maar gelijk kunnen (moeten) worden. Na een vrije trap belandde de bal in de drukte voor het doel en Gert Jan Plaizier zag zijn inzet op of achter de doellijn weggewerkt worden door een verdediger. En daarmee kwam SHO goed weg in deze (van beide kanten) matige wedstrijd.