Heerjansdam 1 - Sparta AV 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam verliest van Sparta AV.

Het was lang geleden dat Heerjansdam 1 een wedstrijd speelde, 27 november 2021 de competitiewedstrijd thuis tegen Nieuwenhoorn (2-3 voor de gasten). Afgelopen zaterdag was er dan eindelijk weer een wedstrijd, vriendschappelijk op de Molenwei tegen Sparta AV (2e klasse) en die ging (hoe toevallig) ook met 2-3 verloren. Een tegenvaller voor de thuisclub, maar het was wel een verdiende overwinning voor de Rotterdammers, gezien de eerste helft.

Heerjansdam begon uiterst onwennig en slap aan de wedstrijd. Keeper Yoël van Dalen moest in de 3e minuut al knap redden (en dat zou niet de laatste keer zijn) maar was in de 6e minuut kansloos toen Robin van der Sman voor hen op dook: 0-1. Al stond die stand niet lang op het scoreboord, want drie minuten later scoorde Luc Delmee 1-1, na goed doorzetten van Shedwin Martina. Daarna moest Van Dalen nog een aantal keren redden, maar werd hij voor de rust, toch nog twee keer geklopt, 1-2 door Jordi de Zwart, die op slag van de rust ook voor de 1-3 zorgde.

Na de rust ‘stond’ het bij Heerjansdam beter en scoorde Delmee al snel de 2-3. Heerjansdam had na de rust veel meer balbezit dan er voor, met niet al te veel kansen. Al zag Delmee zijn inzet tot twee keer toe in de doelmond gekeerd worden (63e minuut) en moest aan de andere kant doelman Van Dalen nog een keer goed  ingrijpen om verder onheil te voorkomen.