Heerjansdam 1 - ASWH O23

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam klopt ASWH O 23.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei een oefenwedstrijd tegen ASWH O 23 en won, na een 1-1 ruststand, met 3-2. Dat kostte wel de nodige moeite en kwam na een betere tweede helft tot stand.

Heerjansdam startte nog wel aardig en kreeg na tien minuten spelen een goede kans. Gert Jan Plaizier stuitte op de doelman van ASWH en de rebound van Ronald Ouwens werd ook gestopt door de keeper. Daarna trok ASWH het initiatief naar zich toe en werd het in de twintigste minuut 0-1. In een lange fase daarna leed de thuisclub veel balverlies en verloor het veel duels. Een mooie opsteker was dat het in de 40e minuut gelijk werd door Ouwens, die op de goede plaats stond na een aanval via Jarno Visser/ Plaizier,1-1.

Na de rust kwam Heerjansdam snel op voorsprong, na een eigen doelpunt: 2-1. Heerjansdam ging daarna beter spelen, met een aardige kans voor Milan van den Berg (redding keeper) maar scoorde ASWH in de 75e minuut de gelijkmaker: 2-2. Heerjansdam toonde karakter want drie minuten na de gelijkmaker kopte Ouwens knap raak (voorzet Railey Martijn) 3-2. In de slotfase moest keeper Yoël van Dalen nog twee keer redden om de gelijkmaker te voorkomen. En voor Heerjansdam was Nathan Bernadina bijna succesvol, na een goede kopbal. Nu werd zijn inzet net voor de doellijn weggewerkt.