SHO 1 - Heerjansdam 1

3262LE
OUD-BEIJERLAND

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam gecontroleerd naar goede overwinning bij SHO.

Heerjansdam speelde de laatste competitiewedstrijd van dit jaar uit tegen SHO en won gecontroleerd (en uiterst effectief) met 0-2. Knappe winst voor de ploeg van trainer Ben Mierop en het was bovendien de derde overwinning op rij.

In de 4e minuut leek Gert Jan Plaizier op de 0-1 af te gaan, maar hij kreeg richting doel de prima steekbal van Luke Homan niet goed mee. Even later moest Heerjansdam-keeper Yoël van Dalen ingrijpen na een ‘verdekt’ schot van Jesse Vermaat. Na bijna twintig minuten spelen werd het 0-1, zij het wat gelukkig. Na een goede aanval over rechts zette Mathijn Valster voor op broer Lukas en diens schot verdween via het lichaam van Dennis Groosjohan in het doel.

In die fase ging de wedstrijd snel op en neer, in een hoog tempo, met niet al te veel kansen. Rik Schouten van de thuisclub schoot hard over het doel en bij Heerjansdam (dat soms veel ruimte kreeg op de zijkanten) ontbrak een aantal keren de goede eindpass om echt gevaarlijk te worden.

Na de rust was Ronald Ouwens in de kleedkamer achter gebleven en zijn vervanger was Milan van der Berg. Twee minuten na de rust pech voor de Dammers omdat Lukas Valster geblesseerd moest uitvallen, Ramon van der Wal was zijn goede vervanger, maar een aantal andere wisselspelers (wat later in de wedstrijd) deden het ook goed. Die waren nodig, want de ploeg van trainer Mierop geeft collectief alles.

SHO had na de rust veelal de bal, maar ook nu weer gaf de verdediging weinig weg, tegen een veel ruimte weggevende thuisclub. Een mooi voorbeeld in de 65e minuut, de 0-2. Milan van den Berg opende vanaf links ‘cross’ op Mathijn Valster die kon op rechts zo’n 25 meter oprukken. Zijn prima lage voorzet werd door de snel bijgesloten van den Berg bij de tweede paal achter keeper Niels Steehouwer geschoten: 0-2 dus. Met nog 25 minuten te spelen gaf het geconcentreerd spelende Heerjansdam dat niet meer uit handen.