DCV 1 - Heerjansdam 1

2921AT
KRIMPEN AAN DEN IJSSEL

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam van 0-2 naar 3-2 bij DCV.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het nog ongeslagen DCV en verloor met 3-2. Dat zag er (voor de rust) niet naar uit want de Dammers hadden (weer) een flitsende start (0-1) en toen het binnen een half uur spelen 0-2 was, leek er geen vuiltje aan de lucht. Maar na de rust werd het een ‘andere’ wedstrijd.

Binnen één minuut spelen had Ronald Ouwens al de 0-1 gescoord, na een pass van Jarno Visser. In een lange fase daarna moest DCV alle zeilen bij zetten om Heerjansdam van het lijf te houden en mocht blij zijn dat het een tijdje zo bleef. DCV kwam aanvallend niet in het stuk voor, al was Carlo de Reuver (8e minuut) wel een keer gevaarlijk geweest.

In de 27e minuut werd het 0-2 door Mathijn Valster die prachtig een prima voorzet van Antonio Ilic direct achter keeper Bart de Keijzer knalde.

De 1-2, net voor de rust, kwam eigenlijk uit de lucht vallen. Na een hoekschop kopte Lars van der Wijngaard de bal achter keeper Yoël van Dalen. En dat doelpunt (bleek achteraf) grote gevolgen te hebben.

Vier minuten na de rust al tikte Daan Beumer (na een vrije trap) bij de tweede paal de gelijkmaker binnen: 2-2. Het had allemaal nog anders kunnen lopen, want vier minuten later kopte Ouwens van dichtbij in de handen van de Keijzer en ook Gert Jan Plaizier kwam oog in oog met de Keijzer, maar zijn schot ging (uit een lastige hoek) rakelings voor het doel langs.

Dat was wel het laatste gevaarlijk moment van Heerjansdam, want de ploeg kwam steeds meer in de problemen door de jagende thuisclub. Die gretig gebruik maakten van de ruimte die het kreeg. Want zoals de 3-2 van Ricardo Lelieveld viel - die stoomde ongehinderd zo’n 25 meter door de as van het veld op - en schoot vervolgens raak. En dat was wel opvallend. Daarmee waren de Dammers definitief geklopt, want met nog een half uur te spelen was het geloof op een punt wel verdwenen.

Donderdag 20 oktober Heerjansdam-VVAC.

De districtsbekerwedstijd VVAC – Heerjansdam (was vastgesteld op 22 oktober) is verzet naar donderdag 20 oktober en omgezet in Heerjansdam – VVAC, aanvang: 20.00 u.