1 helft slecht, 1 helft gelijkwaardig

Heerjansdam JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

1 november 2014 11:30

Tegen SC Emma D1 konden we ons opnieuw meten met een goede tegenstander welke pas 1 keer verloren had, toch waren we benieuwd of we hier wat konden halen.

Met een heerlijk weertje ging de wedstrijd van start.
Een eerste helft die wij snel willen vergeten kan ik gelijk melden. De 1-0 viel al behoorlijk snel na de bal niet goed verwerkt te hebben achterin. Robin had het moeilijk op rechtsback met de behendige linksbuiten al maakte Robin het wel lastig voor hem door er kort op te zitten. De 2-0 viel door een te korte terugspeelbal en twijfelend optreden van verdedigers en keeper.
De 3-0 en de 5-0, allen nog in eerste helft, waren goede afstand schoten van de aanvoerder van Emma welke het ook wel erg gemakkelijk werd gemaakt door ons middenveld. De positiewisselingen van de mid-mid en de spits van Emma waren ons te machtig de eerste helft.
Aanvallend waren er wel mogelijkheden maar deze werden door onszelf of te gehaast op doel geschoten of de laatste pass was elke keer net niet goed of werd niet op tijd gegeven. Uiteindelijk gingen we met een 6-0 achterstand de kleedkamer in.

In de rust de jongens opnieuw neergezet, gezegd dat de mid-mid en de spits opgepakt moesten worden en het advies gegeven om te trachten de 2de helft dan maar winnend af te sluiten, de wedstrijd nog winnend afsluiten was namelijk al onmogelijk geworden.

In de tweede helft stond het vele malen beter en waren we zeker gelijkwaardig aan Emma, heel zonde dat dit pas na rust het geval was anders hadden we er een echte wedstrijd van kunnen maken.
Na een paar kansjes gehad te hebben maakte Carlos onze eretreffer door de 6-1 aan te tekenen.
Door de extra ruimte die we af en toe weggaven maakte Emma nog 3 goals waardoor we met een 9-1 nederlaag naar huis gingen al was de tweede helft vele malen beter dan de eerste.

As. zaterdag volgt de thuiswedstrijd tegen koploper Groote Lindt, dan kunnen we helemaal aan de bak, de trainers gaan nog even een truc bedenken hoe ze deze wedstrijd aan gaan pakken.