E2 verslaat koploper

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse E30

1 november 2014 8:30

Hollemans, K.

Vandaag speelden we thuiswedstrijd tegen koploper VVGZ E3,na de onverdiende nederlaag in de uitwedstrijd waren we uit op revanche. Helaas kon Noaz er niet bij nadat hij zijn pink had gebroken,we hopen dat hij er snel weer bij is.

We begonnen slordig aan de wedstrijd en de tegenstander zette ons de eerste vijf minuten goed onder druk, we speelden ons hier echter goed uit en na een goede pass van Raoul kon Xander de 1-0 binnen schieten. Niet lang hierna  stond de 2-0 al op het scorebord,na een scrimmage voor het doel van VVGZ en twee reddingen van hun keeper schoot Jur de bal hard in het doel.

De stemming kwam er nu goed in en na een goede pass van Jur kon goaltjesdief Xander alleen op de keeper af,3-0. Direct zetten we de tegenstander weer goed onder druk en na een overtreding op Jur kregen wij een vrije trap die Jur goed bij de tweede paal neerlegde alwaar Xander met een mooie voetbeweging de bal over de keeper lobte 4-0.

Net voor rust liet Heerjansdam een sterk staaltje voetbal zien waarvoor ze een groot applaus kregen van het publiek, keeper Menno paste de bal naar Kelvin die hem in een keer door speelde naar Jur die de bal op zijn beurt gelijk doortikte naar Xander  die hem op zijn beurt ook direct diep speelde op de al sprintende Raoul die de bal in een keer achter de keeper schoot, een 5-0 ruststand derhalve.

De stemming in de kleedkamer was uitgelaten en ondanks waarschuwingen van beide coaches begon Heerjandam erg slap aan de tweede helft,VVGZ stond echter wel op scherp en nadat Menno enkele goede reddingen had verricht was ook hij kansloos waardoor het al snel 5-1 stond. Hierna zette VVGZ ons nog verder onde druk maar onze verdediging  hield goed stand onder leiding van de sterk spelende Coen.

Vijf minuten voor tijd kwam Miles nog gevaarlijk op maar zijn voorzet kwam via Kelvin bij Xander terecht die net naast schoot.Uiteindelijk bepaalde Raoul de eindstand op 6-1 nadat Menno hem met een verre uittrap vrij voor de keeper had gezet.

Een geweldige wedstrijd  waardoor we weer in de race zijn voor het kampioenschap!