C1 Heerjansdam houdt zijn mond – en wint- met 5-3

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse C23

8 november 2014 9:00

Esser, Th.

Soms zijn er, onverwachte, omgevingsfactoren die een grotere rol  gaan spelen dan hetgene wat je eigenlijk aan het doen bent. Er is een toepasselijk spreekwoord  voor deze wedstrijd:

“Spreken is zilver, Zwijgen is goud”.

In 1e instantie liep het niet zo heel goed allemaal, het voetbalspel van de dammers, maar dat had ook met omgevingsfactoren te maken; zoals bv de zon waarin keeper Max  moest kijken en de wel heel bijzondere beslissingen van de scheidsrechter. Maar er werd wel dapper gestreden! Na een 1-0 van Bo maakte Sliedrecht maar liefst 3 doelpunten. Dankzij een penalty voor Heerjansdam gingen we de rust in met 2-3.   In de theepauze hadden trainers Patrick & Raymond de puntjes weer op de “i” gezet en maakten we, ondanks de toenemende, negatieve omgevingsfactoren, een paar prachtige doelpunten.  Jarno zorgde in een rap tempo voor een voorsprong;  5-3!

De C1 liet hiermee zien dat je niet moet praten, roepen of schreeuwen maar dat mond dicht en gewoon voetballen de enige manier is om te winnen.  Helaas liet de tegenstander zich te veel meeslepen met de omgevingsfactoren en vergaten ze dat zwijgen goud is.  Jammer, want het doel was een voetbal wedstrijd spelen en als dat lukt, ondanks diverse omstandigheden waar je geen invloed op hebt, ben je altijd een winnaar.