De wetten van het voetbal

Heerjansdam JO13-1

Dubbeldam D2

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

22 november 2014 11:00

Rijsdijk, G.

Zaterdag 22/11/2014 - Heerjansdam D1 - Dubbeldam D2

Een wedstrijd welke vooraf gezien werd als een belangrijke wedstrijd om weer eens punten te pakken, tegen een tegenstander met een gelijk aantal punten (maar een wedstrijd meer gespeeld).

In een eerste helft waarin er verdedigend nagenoeg geen kansen werden weggegeven (complimenten hiervoor!), kwamen we na ongeveer 15 minuten op een verdiende 1-0 voorsprong door een omhoog stuitende bal welke door Tim van Engelenburg van onder zijn lichaam knap binnen geschoten werd vanaf een meter of 18 van de goal.
De 1-0 was tevens de rust stand, al had het echter al meer dan 1-0 kunnen en misschien wel moeten zijn maar voor de goal waren we net niet scherp en doortastend genoeg om er nog eentje bij te maken.

De eerste fase na rust waren we veelal op de helft van Dubbeldam te vinden en met goede combinaties kwamen we ook meerdere malen tot of in de zestien meter van Dubbeldam, echter vergaten we onszelf te belonen met een 2de goal, een schot buitenkant paal van Dirano verdiende meer en meerdere schoten werden geblokt of waren niet doelgericht...en zoals de wetten van het voetbal gelden, maak je hem zelf niet dan doet de tegenstander het wel, en zo geschiedde...helaas was er een (omstreden) beslissing van de scheidsrechter voor nodig om Dubbeldam in het zadel te helpen door een overtreding randje zestien te beoordelen als een strafschop. Na veel te vroeg inlopen van een speler van Dubbeldam werd de penalty benut en onze protesten vonden geen gehoor bij de scheidsrechter.

Hierna werd ons spel wat minder en kwam Dubbeldam er nog een keer heel gevaarlijk uit met 4 tegen 1, gelukkig voor ons ging de speler voor eigen kans in plaats van balletje breed, en mede door goed uitkomen van Raymond schoot de aanvaller de bal naast onze goal.

Onze aanvallen misten de rust en precisie om het nog goed uit te spelen, hierdoor eindigde het in een 1-1 gelijkspel.
Behoorlijk teleurgesteld zochten de spelers de kleedkamer op, de wijze les die uit dit gelijkspel gehaald kan worden is dat je zelf de wedstrijd moet beslissen als de mogelijkheden er zijn en die waren er genoeg dit duel.

Volgende week nieuwe kansen tegen DFC D1.