Duel om kampioenschap eindigt in teleurstelling

IFC E2

Heerjansdam JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 2e klasse E30

29 november 2014

Opstelling Heerjansdam JO11-2

Vandaag de kraker tegen IFC uit met als inzet het kampioenschap, er moest gewonnen worden aangezien we een achterstand van één punt hadden. De stemming in de kleedkamer zat er goed in en ondanks wat gespannen koppies werd er toch alvast voluit een kampioenslied gezongen.

Na de aftrap nam IFC gelijk het initiatief en drong ons met goed combinatiespel ver terug, wij konden daar weinig tegenover stellen en na een paar goede reddingen van Menno was ook hij kansloos op een inzet van dichtbij, 1-0. Hierna gooiden wij de schroom van ons af en na een goede redding van de keeper na een schot van Kelvin kwam de bal voor de voeten van Xander die vanaf twintig meter verwoestend uithaalde, 1-1. Verder lieten de verdedigers Coen, Noaz, Ramon en Miles het niet komen in de eerste helft.

In de tweede helft hetzelfde beeld, IFC wat beter combineerde en al snel de 2-1 scoorde na wat fouten aan onze kant. Nu was het alles of niets en we gingen vol op de aanval spelen en creëerden ook wel kansen via Raoul, Jur en Kelvin maar de keeper van de tegenpartij speelde de wedstrijd van zijn leven. Ook onze keeper Menno speelde een geweldige wedstrijd maar ook hij was kansloos na een counter wat 3-1 betekende en tevens de einduitslag was.

Door deze uitslag werd IFC de terechte kampioen maar de spelers van E2 kunnen trots zijn op hun prestaties want ook een tweede plaats is een uitstekend resultaat! Ga zo door jongens.