DFC D1 - H'dam D1

Heerjansdam JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

29 november 2014 9:00

Op een koude zaterdag de 29ste November mochten we om 09.00 uur aantreden tegen DFC D1.

Na een warming-up die de spieren ietwat warmer deed aanvoelen was het DFC dat met een paar voorzetten bij ons doel kwam maar door goede vangballen van Raymond werd het nooit echt gevaarlijk.
De eerste grote kans was voor ons zelf na zo'n 10 minuten spelen, Tim vd Hoek kreeg hem lekker voor de linker in de zestien van DFC, alleen was de inzet te zwak om de keeper van DFC echt te testen.
Uit het niets kwam DFC val daarna op een 1-0 voorsprong door een corner bal in de goal te volleren, voor rust viel ook de 2-0 na het niet goed wegwerken van de bal uit de eigen zestien. Daar tegen over hadden wij via Tim vd Hoek nog een poging met links welke helaas het doel miste.

De rust kon gebruikt worden om op te warmen en de jongens te motiveren om er nog alles aan te doen een resultaat te behalen tegen de fysiek wat sterkere Dordtenaren.

Na rust een wat meer aanvallend Heerjansdam, we waren geregeld voor de goal van DFC te vinden. Echter uit een corner bal van ons viel helaas de 3-0 voor DFC. De afgeslagen corner viel voor de voeten van Thijs die van afstand op goal schoot maar doordat de bal bij een speler van DFC in zijn voeten kwam kon direct de counter ingezet worden en deze werd koel afgerond.

We gaven de moed nog niet op en zochten weer de aanval, het verdiende doelpunt viel doordat Mike een bal van binnen het 5 meter gebied in de hoek kon tikken, 3-1 en wellicht was er nog meer mogelijk.

Maar niet veel later kwam de stevig gebouwde voorstopper van DFC mee naar voren en deze schoot van buiten de 16 de bal laag en hard in de hoek, 4-1 en de wedstrijd zo goed als gespeeld.
Raymond had nog enkele goede reddingen in huis en met behulp van de verdediging hielden we de schade verder beperkt en na een goede aanvallende actie werd Dirano pootje gehaakt in het strafschop gebied van DFC, de scheidsrechter kende terecht een penalty toe welke Tim van Engelenburg netjes buiten bereik van de keeper in de hoek schoof, 4-2.

Dit was tevens de eindstand, we hebben een redelijke wedstrijd gespeeld tegen een tegenstander die fysiek een stapje verder is dan wij.

Volgende week op naar Oranje Wit, hiermee starten we gelijk de tweede competitiehelft aangezien we Oranje Wit thuis al hebben gehad...de uitslag van die wedstrijd hebben we verdrongen ;-)