Teleurstellende dag voor Heerjansdam.

Dinteloord 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

21 maart 2015 14:30

Drunen, A.H. van

Opstelling Heerjansdam 1

Teleurstellende dag voor Heerjansdam.

Een teleurstellende zaterdag voor Heerjansdam. Zelf weer (onnodig) verliezen van een (voor de wedstrijd) concurrent voor degradatie of nacompetitie, Dinteloord (1-0) en zag nog een paar andere ‘broeders in nood’ (VVGZ en Alblasserdam) winnen. En dus zakten de Dammers af naar een directe degradatieplaats. Maar er is over de stand in de 1e klasse C. veel meer duidelijkheid als alle clubs, over een paar weken, hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld.

De thuisclub was helemaal niet beter dan Heerjansdam, maar die hadden niet veel kansen nodig om te scoren. De groen-zwarten hadden (zeker voor de rust) veel meer balbezit en Dinteloord mocht de handen dichtknijpen dat het ongeschonden de rust haalde. Na een kwartier spelen moest keeper Arien Pietersma een verraderlijke vrije trap van Thomas Oomsen over de lat tikken en schoot Denzel dos Santos in kansrijke positie rakelings over de kruising. Heerjansdam-keeper Danny van Leusden moest een keer handelend optreden toen Joep Brosky voor hem opdook.

Al snel na de rust moest Pietersma weer ingrijpen toen dos Santos goed inschoot. Dinteloord was een keer gevaarlijk met een vrije trap van Jonk Mijnhijmer, die net over het doel vloog. Heerjansdam, na de rust met de harde wind tegen, drong soms gevaarlijk aan, met name dos Santos had een paar flitsende acties vanaf links, maar werd dan op het laatste moment nog gestuit voor het echt kansrijk werd.

Een kwartier voor tijd scoorde Dinteloord, na een afgeslagen aanval kreeg men bij Heerjansdam achterin de bal niet goed weg en Bryan Traets haalde hard uit: 1-0. En wat Heerjansdam daarna nog probeerde, Dinteloord gaf die voorsprong niet meer uit handen. Al had het wel geluk dat scheidsrechter van Drunen de bal niet op de penaltystip legde, want dos Santos werd toch echt aangetikt in het strafschopgebied.

Scheidsrechter van Drunen trok geel voor Jacco de Gast (Dinteloord)