Heerjansdam verrast Brielle in eigen huis.

Brielle 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

28 maart 2015 14:30

Ketterij, A.L. van de

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam verrast Brielle in eigen huis.

Een zwaar bevochten overwinning behaalde Heerjansdam zaterdag in Den Briel, tegen Brielle werd het 0-2. En deze keer viel het voor de Dammers wel allemaal goed. De thuisclub was beter, maar dat zegt in het voetbal niet alles. Dit keer had Heerjansdam weinig kansen nodig om te scoren, stond de verdediging als een huis en de kansen die Brielle kreeg werden door keeper Danny van Leusden met verve gepareerd.

De omstandigheden waren, voor beide ploegen uiterst lastig, met de harde wind van doel tot doel. Er was nog geen vijf minuten gespeeld toen Marvin Gotschalk rakelings naast het doel schoot en wat later knalde Joël de Veiga Martins (20 goals deze competitie! !) in het zijnet. Brielle zette met goed combinatievoetbal Heerjansdam onder druk, dat alle krachten moest bundelen om overeind te blijven. In de 25e minuut redde van Leusden knap, na een pegel van Ailton Lima Silva en een handvol minuten later tikte de doelman stijlvol een inzet van Sevket Kasroglu uit de kruising.

Heerjansdam zag (met de stormachtige wind tegen) de meeste aanvallen stuk lopen, maar werd voor het eerst echt gevaarlijk in de 39e minuut, via Denzel dos Santos, die net voorlangs het doel schoot. Een teken aan de wand voor Brielle, dat vier minuten later hevig geschrokken moet zijn toen dos Santos wel scoorde. Na een prima aanval volgde er een steekbal van Dennis Bergman op de snelle aanvaller, die knap de bal achter de jonge keeper Wouter Bloothoofd (18) schoot: 0-1.

Brielle was ook na de rust de meest aanvallende ploeg, maar het leek wel of de thuisclub niet zo goed met de lastige omstandigheden om kon gaan. Het was soms dreigend, al waren er veel minder echte kansen dan voor de rust. In de 70e minuut moest Ozan Cimen, i.s.m. met van Leusden, de lastige Kasaroglu van een doelpunt afhouden. Heerjansdam kreeg aanvallend steeds meer ruimte, dos Santos schoot in goede positie over en Thomas Oomsen zag keeper Bloothoofd redden.

Vijf minuten voor tijd stond keeper van Leusden aan de basis van het beslissende doelpunt. Hij bereikte met een verre uittrap dos Santos, die zich van een verdediger ontdeed en met een laag schot de doelman passeerde: 0-2. In de blessuretijd was invaller Rob Plaizier nog dichtbij een grotere overwinning, maar dat bleef Brielle bespaard.

Scheidsrechter v/d. Ketterij trok geel voor van der Linden (Heerjansdam)