Keep Calm, Just Play!

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse C23

21 maart 2015 10:30

Kloppenburg, K.

Soms moet je wat langer nadenken over een wedstrijdverslag.  Of eigenlijk; “wat ga ik hier nou over schrijven?” Heerjansdam C1 tegen Amstelwijck C1, op het hoofdveld, aanvang 10.30 uur, scheidsrechter Koen Kloppenburg.

Het miezerde c.q. regende irritant, het veld was niet zo best, geen zon en de temperatuur viel ook tegen. Wel mooi uitzicht vanaf het terras, dat dan weer wel. Het zat niet mee, de Heerjansdammers hadden een paar keer kansen maar die werden niet benut. Het lukte maar niet en daardoor leek de moed en energie een beetje naar de schoenen te zakken.  De Dordtenaren gebruikten hun energie vooral verbaal; met veel schelden naar elkaar, de scheidsrechter en naar de spelers van Heerjansdam. Dodelijke ziektes werden toegewenst en zelfs persoonlijke dreigementen werden geuit. Dat blijft toch iets onwerkelijks op een voetbalvereniging en zou juridisch gezien nog een vraagstuk kunnen zijn; want is het nou intimidatie of is het een bedreiging?

De scheidsrechter bleef accuraat maar vooral kalm, de spelers en trainers van Heerjansdam bleven kalm en dat werd aan het einde van de wedstrijd beloond met een doelpunt. 1-0 voor Heerjansdam. 1 rode en 1 gele kaart voor Amstelwijck.

Complimenten voor Koen, je bent een voorbeeld voor vele anderen.

Keep Calm, Just Play!