Ballen in de sloot

11 april 2015 10:30

Kloppenburg, K.

Heerjansdam C1 – Peursum C1

Het was geen mooie wedstrijd, het liep niet  lekker op veld 2.  De ballen kwamen  maar niet in het net bij Peursum, wel  heel veel in de sloot. Gelukkig waren er 2 ballenjongens.

Voor de trainers gaf het een hoop frustratie maar ook bij de mannen op het veld.  Met de miezerige regen erbij gaf het een troosteloze aanblik. En toen scoorde de tegenstander ook nog een doelpunt.  Rust 0-1 achter.

Gelukkig vochten de dammers in de 2e helft wat meer, als was het dan niet heel erg mooi voetbal, er kwam wat meer actie. Maar Peursum zat er ook bovenop, speelde op de man en dat vereist veel kracht en geduld.  En dat werd beloond door een doelpunt.  Merlijn zorgde voor een gelijke stand.  Er volgde wat meer kansen en dat gaf de aanwezige fans/ouders/ trainers weer wat moed! Er kwam nog een prachtig schot van Jarno; helaas op de lat.

Het doelpunt van Jurre was volgens de grensrechter/trainer van Peursum niet geldig omdat er sprake zou zijn van buitenspel. Scheidsrechter Koen Kloppenburg liet zich echter niet gek maken en hield voet bij stuk en keurde hem goed; 2-1.

Helaas was de euforie van korte duur, op het allerlaatst scoorde de Giessenburgers toch nog een puntje.  Best jammer volgens deze wedstrijdverslaggever maar volgens kenners was een gelijkspel een terechte eindstand.