Heerjansdam C1 – Nieuw Lekkerland C1 2-1

9 mei 2015 10:30

Nugteren, M.

Waardering en respect voor de trainers van de C1

Heerjansdam C1 speelde op het hoofdveld tegen C1 Nieuw Lekkerland, altijd lastig.

Toch was het beeld in de 1e helft dat Heerjansdam niet heel veel minder was en de stand voor de rust ( 0-0)  was dan ook terecht. Wel misten de Dammers scherpte en felheid.

Snel na de rust scoorde Nieuw Lekkerland en dat gaf blijkbaar een beetje vechtlust. Maar zoals bekend,  is het spel van deze tegenstander soms wat onsportief en gaat het gepaard met heel veel negatief geschreeuw, van spelers, van meegekomen toeschouwers ( ik kan ze echt geen “supporters” noemen), trainers en elftalleiders.

Dat gedrag leverde Heerjansdam een strafschop en een vrije trap op. En ja, die werden gelukkig keurig benut.  Maar deze stand, 2-1, maakte blijkbaar zoveel los bij de tegenstander dat ik het eigenlijk verder niet meer wil beschrijven. Het had namelijk niks meer met voetbal te maken. Nieuw Lekkerland stapte uiteindelijk zelf op.

Waar ik het veel liever over wil hebben is het volgende;

Voetballen bestaat voor een groot deel uit goede communicatie en dan heb ik het natuurlijk niet over de communicatie zoals door de tegenstander werd gebruikt in deze wedstrijd. Goede communicatie, tussen trainer/elftalleider en het team, de spelers onderling, maar ook naar de ouders van de spelers.  Dat is de kracht van de C1 en te danken aan de trainers Patrick Altena en Raymond Hoogendoorn. Twee mensen die naast hun drukke baan en gezin, tijd vrijmaken om een team te trainen, te coachen, te stimuleren en er voor zorgen dat er gewoon altijd, elke week,  twee keer (met plezier!) getraind kan worden, met daarbij altijd duidelijke informatie op de C1 app.
Dat verdient heel veel waardering maar vooral RESPECT!

En ook al is de C1 dit jaar niet het beste team in de poule, waren de wedstrijden misschien niet altijd even goed, er is onderling altijd een goede sfeer in het team geweest; er is respect voor de trainers en respect voor elkaar. Geen geschreeuw of strooien met ziektes naar elkaar (of naar de tegenstander), maar gewoon respectvol met elkaar communiceren.  En dat is waar het om draait, want als je op deze manier met elkaar kan voetballen haal je het beste uit iedereen naar boven en kun je terug kijken op een leuk seizoen. En ben je als team uiteindelijk toch gewoon de beste.

Patrick en Raymond, namens alle ouders van de C1 spelers, ontzettend bedankt voor jullie inzet voor dit team, wij waarderen dit enorm!