Heerjansdam start met winst.

Groote Lindt 1

8 augustus 2015 14:30

De eerste (oefen)wedstrijd van het nieuwe seizoen speelde Heerjansdam uit bij het naar de 2e klasse gepromoveerde Groote Lindt en won met 1-2. Duidelijk te zien was dat beide ploegen (uiteraard)wedstrijdritme misten en ook aan elkaar moeste wennen. Want bij beide teams stonden een aantal nieuwe spelers in de basis of vielen in.

Het eerste echte gevaarlijke moment kwam van de thuisclub, Michael Slingerland verschalkte bijna keeper Danny van Leusden met een voorzet / schot richting tweede paal en daar kon de doelman nog net een hand achter krijgen. Even later schoot Bas Jansen voor ‘de Lindt’ een vrije trap rakelings naast de kruising.

Aan de andere kant schoot Richard Clement (ex-Slikkerveer)  via de vingertoppen van keeper Raymond Klootwijk tegen de lat, zag Rafiek Casteleins diezelfde doelman redden toen de ex-Smitshoeker voor hem op dook en was de spits even later nog een keer gevaarlijk met een schot voorlangs het doel.

Na de rust leken de spelers bij Heerjansdam elkaar wat beter te begrijpen, Mike Sloof en David van der Linden konden met hun hoofd net niet bij een voorzet van Sharog Suzani, schoot de snelle Vincent Francke (ex-Barendrecht) in het zijnet voordat Roel Peterse in de 62e minuut verwoestend hard (via de lat) uithaalde: 0-1. Drie minuten later gaf de fysiek sterke spits Djason Gomes Ferreira (ex-ZBC ’97) de bal goed mee aan de diepgaande Rob Plaizier en die schoot beheerst 0-2 binnen.

Tien minuten voor tijd verraste Tom Koetsenruiter keeper Sander Schreuder (ex-Alblaserdam) met een afstandsschot in de bovenhoek: 1-2 wat tevens de eindstand was, in deze voor beide teams nuttige oefenwedstrijd.

Thuis tegen GJS. Zaterdag 15 augustus speelt Heerjansdam thuis tegen GJS (14.30 uur) en dinsdag 18 augustus weer thuis, dan tegen Drechtstreek om 19.30 uur.