Zware wedstrijd F2 afgelopen zaterdag

F-pupillen, F2, Groep 6 08

5 september 2015 8:30

Opstelling Heerjansdam JO9-2

De wedstrijd werd gespeeld op het veld waar vorig jaar de heroische overwinning, 4-0 ruststand omgebogen naar 4-5 eindstand, werd behaald door de toenmalige F3 waarvan nu 4 Spelers in de huidige F2 spelen. Hier konden we helaas geen goed vervolg op geven en speelden we nu een wedstrijd om snel te vergeten.

Basisopstelling:

Keeper; Kyan. / Achterhoede; Bink, Roan en Boaz. / Voorhoede; Delano, Luuk en Duke

Na een weifelend begin met maar 1 wisselspeler (Arda, lichtgeblesseerd) waarin IFC de overhand had en ons op een snelle 2-0 achterstand zette konden we door 2 doelpunten van Delano, een solo en een intikker voorbereid door Bink, de stand weer knap gelijk trekken. Heerjansdam F2 begon de overhand te krijgen maar kon een paar halve kansjes niet in doelpunten omzetten maar waarbij de tegenstander met een paar snelle jongens op de counter wel 3 keer kon scoren, de ruststand op 5-2 bepalend.

Na de pauze weer hetzelfde beeld als waar de eerste helft mee eindigde, met wederom 2 snelle tegengoals begonnen we aan een onmogelijke opdracht, een 7- 2 achterstand wat draaglijker te maken. Dat lukte gedeeltelijk. Bink scoorde 2 maal. Na een aanval van ons belande de bal bij de keeper van de tegenstander. Deze schoot uit in de voeten van Bink en deze kaatste de bal zo in het doel van de tegenstander, 7-4. Het pleit werd in de stromende regen beslecht waarbij de scheidsrechter niet geheel vrijuit ging en eerst de voordeelregel toepaste bij een vrijwillige valpartij en de bal de achterlijn al was gepasseerd toch nog een vrije trap aan de tegenstander toekende van waaruit een doelpunt viel uit een kluts waarbij we de bal niet weg konden krijgen. De eindstand werd hiermee  bepaald op 8-4.

Al met al hebben we toch een leuke wedstrijd en acties gezien en hopen we deze tegenstander weer te treffen in de competitie voor een rematch.