Onnodig verlies Heerjansdam.

Wijk, D. van

Opstelling Heerjansdam 1

Onnodig verlies Heerjansdam.

Heerjansdam verloor zaterdag geflatteerd met 3-0 bij Nieuw Lekkerland. En dan zal een ieder zeggen: (die de wedstrijd niet heeft gezien) die zijn weggespeeld. Nou, dat viel wel mee want de laatste twee goals vielen een paar minuten voor tijd.

Beide ploegen toonden veel goede wil, maar te weinig kwaliteit, in deze wedstrijd dan, want zowel de Dammers als de ‘Lekkerlanders’ kunnen beter. De thuisclub kon in ieder geval nog juichend van het veld, want die hadden tenslotte de punten.

Heerjansdam startte nog wel goed, in de 3e minuut dwong Rafiek Casteleins keeper Edward de Groot tot een goede redding. Tien minuten later schoot Gert Jan Plaizier, na een vrije trap van Elvis Versluis, slordig voorlangs het doel. Nieuw Lekkerland was nog niet erg gevaarlijk geweest en daarom kwam de 1-0 (33e minuut) uit de lucht vallen.

Na een vrije trap van Aron de Keyzer kopte Sjoerd Slob van dichtbij hard in. Keeper Sander Schreuder sloeg de bal in een reflex uit het doel, precies voor de voeten van Ard Hartman, die simpel scoorde: 1-0.

Tien minuten na de rust had de ploeg van trainer Ronald Hulsbosch geluk. Keeper de Groot kon een schot van Versluis niet vasthouden en de rebound belandde bij Plaizier en die scoorde wel / niet? in buitenspel positie. Scheidsrechter van Wijk keurde het doelpunt af (mede na het vlagsignaal van de (club) assistent-scheidsrechter) Toch was menigeen van mening dat het een zuiver doelpunt was.

Daarna trok de thuisclub zich langzaam steeds verder terug en was het nog een keer gevaarlijk via Jeroen Wolf, die hard naast schoot. Heerjansdam kon aanvallend maar niet overtuigen. Versluis zag de Groot redden en Casteleins verzuimde in goede positie zelf op het doel te schieten. Daar tussen door moest Schreuder Tom Versluis van de 2-0 af houden, die ruim tien minuten later toch viel.

In die fase gaf Heerjansdam logischer wijs achterin steeds meer ruimte weg en Niels Brekelmans was de eerste die profiteerde, want in de 87e minuut kon hij alleen door en scoorde 2-0. Iets wat Tevin Biekman drie minuten later nog een keer deed: 3-0.

Scoreverloop: 1-0 (33) Hartman,  2-0 (87) Brekelmans,  3-0 (90) Biekman. Scheidsrechter D. van Wijk uit H.I. Ambacht was gul met gele kaarten voor de Keyzer, Slagboom, Brekelmans en Cijntje van Nieuw Lekkerland. En bij Heerjansdam kregen Versluis, Nugteren en Lezer geel.