Heerjansdam uiterst effectief tegen Alphense Boys.

Alphense Boys 1 (zon)

Mike Sloof (kopbal)

Mannen, 1, Groep 1 0-14

22 augustus 2015 17:00

Hilgersom, A.

Heerjansdam uiterst effectief tegen Alphense Boys.

Heerjansdam speelde zaterdag (na slechts twee oefenwedstrijden) op de Molenwei de eerste (poule) wedstrijd voor de districtsbeker tegen Alphense Boys (1e klasse zondag) en won met 2-0. De gasten hadden meer balbezit dan de thuisclub, dat met maar liefst zeven andere spelers in de basis startte t.o.v. het vorige seizoen, maar voerden het verzorgde combinatievoetbal te ver door om echt gevaarlijk te worden.

Het eerste kleine kansje was voorThom Nouwens (Alph. Boys) die na een aardige actie in de handen van keeper Sander Schreuder schoot. Heerjansdam  was amper voor het doel van keeper Menno de Jong geweest toen het in de 25e minuut op voorsprong kwam. Richard Clement zette van links goed voor op de vrijstaande Jelmer Nugteren en die kopte raak: 1-0. Tien minuten later kreeg Alphense Boys een goede kans, maar Patrick Krop stuitte op doelman Schreuder.

Na de rust eenzelfde spelbeeld, met meer balbezit voor de gasten, die maar moeizaam een gaatje konden vinden in de hechte verdediging van de Dammers. Dat zelf wat meer ruimte kreeg in aanvallend opzicht. Plaizier zag de Jong redden en Ebu Özturk schoot rakelings voorlangs het doel. Daar tussendoor schoot Joey Mantjes voor de ‘Boys’ uit de draai naast.

Een kwartier voor tijd viel het tweede en beslissende doelpunt. Na een aanval over rechts zette Stefan Lezer goed voor en aanvoerder Mike Sloof kopte raak: 2-0. Alphense Boys kreeg daarna nog een kansje na een lange solo van Raschelo Fecunda kon uiteindelijk niemand zijn fraaie werk afmaken. Vlak voor tijd kreeg Sjors Lankhaar (A.B.) nog rood, na zijn tweede gele kaart.

Scoreverloop: 1-0 (25) Nugteren,  2-0 (75) Sloof.

Uitslag andere poulewedstrijd: ARC-Nieuwerkerk 0-1.