Competite wedstrijd: Heerjansdam 012-1 ASWH D3

Onder 12 zaterdag, O12-1, 1e klasse O12-2

12 september 2015 8:30

Esser, Th.

Zaterdag 12 september 2015 - . Voor de mannen van Heerjansdam 012-1 is de competitie weer van start gegaan. Het voorspeldt een zwaar programma te gaan worden gezien de sterke tegenstanders voor het komende seizoen. Ook zij gaan alles uit kast trekken om deze competitie met een kampioenschap af te sluiten. Met teams in competitie als
ASWH D3 - Hardinxveld D3 -IFC D3 - Pelikaan O12-1 - Heerjansdam O12-1
zal er in iedere wedstrijd geknokt moeten worden om de punten binnen te halen.

08:30 - we staan aan het begin van een spannend duel tussen Heerjansdam 012-1 - ASWH D3.
Heerjansdam neemt de aftrap. Het balletje gaat rond van voet tot voet, maar ASWH geeft goede tegenstand. Beide ploegen krijgen kansen en het gaat redelijk gelijk op.

Toch is het heerjansdam die als eerst een goed schot op doel mag wagen. Shedwin Martina weet de bal goed in bezit te houden op de rand van de 16 meter lijn en geeft een goede assist op Kelvin Dissel. Helaas heeft het schot niet genoeg kracht en kan de keeper de bal vangen.

Met een aanval over rechts weet ASWH er een hoekschop uit te slepen. Luuk de Ruiter staat goed opgesteld en verdedigt de bal goed uit door de bal naar voren te trappen. Samen met rechtsback Jesse Järvelä en linksback Anoniem moeten zij een sterke achterhoede vormen en de snelle aanvallers van ASWH afstoppen. De uitploeg zet de aanval nu over links voort. Gelukkig weet heerjansdam de bal te veroveren en wordt er met goed combinatievoetbal uitverdedigt. Maar het is een moeilijke fase in de wedstrijd. ASWH krijgt goede schotkansen, maar de keeper van heerjansdam Jordy Dekker houdt het team op de been met fraaie reddingen.

Heerjansdam krijgt ook kans op scoren. Na een aanval over links na een combinatie van Sem den Otter en Vincent Renes komt de bal bij linksbuiten VT aan. De verdediger van ASWH maakt hierbij een overtreding op de linksbuiten om een doelpunt te voorkomen. Jamie de Ridder legt de bal klaar voor een vrije trap op ongeveer 20 meter afstand van het doel. Hij geeft een voorzet op het hoofd van Vincent Renes. Helaas wordt de bal tegen gehouden.

Net voor de rust word er opnieuw een overtreding gemaakt. Sem den Otter wordt onderuit gehaald en raakt hierbij geblesseert en moet gewisselt worden. Kay Groeneveld is zijn vervanger. Bij het naderen van de rust kunnen we zeggen dat de beide ploegen een goede helft achter de rug hebben. Stand einde 1ste helft 0 - 0.

Aftrap 2de helft. Als eerste staan de ASWH-spelers met geconcentreerde blik klaar op het veld om de aftrap te nemen. De trainers hebben in de rust de tijd genomen om de spelers toe te spreken. Tot nu toe is het een spannende en gelijk opgaande wedstrijd geweest met kansen voor beide elftallen.

Al in het begin van de tweede helft wordt heerjansdam ertoe gedwongen meer op eigen helft te spelen. De tegenstander laat de bal goed rondgaan. Hierdoor weet ASWH al binnen enkele minuten de score te openen met een snelle opgezette aanval. Heerjansdam kijkt al vroeg tegen een 0 - 1 achterstand aan. Dit doelpunt had men niet verwacht en het is duidelijk te zien dat de vroege tegentreffer hard is aangekomen bij de thuisploeg.

Heerjansdam neemt de aftrap, maar heeft moeite om de bal in de ploeg te houden. Het is een serieuze tegenstander en geven goede weerstand. De mannen moeten alle zeilen bijzetten om tegenstand te bieden. Ze hebben amper de tijd om zich te herstellen van de vroege tegentreffer of ASWH gaat weer in de aanval, maar door goed verdedigingswerk wordt de bal tot hoekschop verwerkt. De corner wordt goed en op maat voorgegeven en prachtig ingekopt. Wat een pech voor heerjansdam. De stand is nu 0 - 2.

Toch weet heerjansdam nog een paar mooie aanvallen op te zetten over flanken. Maar de aanvallers hebben moeite met het passeren van de verdedigers en de keeper van ASWH.

Tegen het einde van de tweede helft is het ASWH die de beste kansen krijgt. Voor Jordi Dekker is er werk aan de winkel en dat doet hij super. Prachtige reddingen behoeden Heerjansdam voor een hogere eindstand. Maar ASWH weet toch de scoren te beïndigen met een eindstand van 0 - 3. Via een uitgooi weten ze de verdediging nog te passeren en met mooie een combinatie het doel te treffen.