Bekerduel Heerjansdam O12-1 - Oranje Wit 012-1

29 augustus 2015 13:00

de Roest, M.

Opstelling

Zaterdag 29 augustus 2015 - Het seizoen is weer begonnen. We trappen af met een bekerduel tussen Heerjansdam 012-1 - Oranje Wit 012-1. Na een goede warming -up geven trainers Johan de Ruiter en Ronald Hartzema nog wat laatste instructies en adviezen in de kleedkamer. Maar nu moeten ze het zelf doen. Met gespannen koppies komen de mannen het veld opgelopen. Jort van de Burg is helaas geblesseert.

Aftrap 13:00 - Heerjansdam trapt weer af en speelt de bal rond. Maar het oogt nog wat rommelig in het begin. Oranje Wit maakt ook een goede indruk en komt vaak op de helft van de thuisploeg. Hier halen ze al snel voordeel uit door te scoren met een hard schot op goal. Voor keeper Jordy Dekker was deze bal helaas niet te houden De stand is 0 - 1.

Heerjansdam neemt opnieuw de aftrap en het lijkt of het tegendoelpunt de mannen heeft wakker geschudt, want de bal word keurig rond getikt en de opbouw begint vanuit de verdediging. Luuk de Ruiter speelt de bal door naar het middenveld en speelt Vincent Renes aan vervolgens de bal over links doorpast op de snelle VT. De linksbuiten is zijn verdediger razendsnel voorbij en gaat op het goal af. Met een prachtig schot maakt hij de 1 - 1.

Naarmate de wedstrijd vorderd en de rust nadert voert Oranje Wit de druk weer wat op. Iedereen van heerjansdam moet flink strijd leveren om een doelpunt te voorkomen. Totdat Oranje wit een vrije trap krijgt. De bal ligt op een goede afstand van het doel en verdwijnt dan hoog in het net. De stand in de eerste helft eindigt op 1 - 2.

Oranje Wit neemt de afgetrapt voor de 2de helft. Beide teams zijn met meer spirit en strijd uit de kleedkamers gekomen en de bal wordt goed rondgespeelt op het prachtige groene veld van de thuisclub. Heerjansdam maakt vooral gebruik van de aanval over flanken ,vanuit de verdediging over links via Anoniem en rechts Jesse Järvelä hoopt men meer de middenvelders Vincent Renes , Jamie de Ridder, Kelvin Dissel (wissel Anoniem) of Sem den Otter te bereiken zodat de snelle aanvallers VT , Shedwin Martina en Kay Groeneveld met een prachtige steekpas aangespeelt kunnen worden.
Al snel wordt het 2-2 voor Heerjansdam door een prachtige uithaal van Sem den Otter.
Maar er komen nog meer goede kanzen. Wederom bereikt men linksbuiten VT. Met een mooie pass bereikt hij Kay Groeneveld. Helaas gaat het schot net naast het goal.
Oranje Wit reageert hierop met een fraaie counter en maakt de 2 - 3.

Het spel gaat over en weer en men voelt de spanning. Beide ploegen geloven erin. Met een prachtige steekpas komt linksbuiten VT weer voor het goal en maakt een doelpunt.
Het is 3 - 3. We zijn halverwege de 2de helft en alles wordt in de strijd geworpen. Kansen vliegen over en weer. Oranje Wit maakt weer een doelpunt. 3 - 4.

De tegenstander blijft de druk opvoeren en heerjansdam levert nog altijd strijd. Een aanval van Oranje Wit levert Oranje Wit nog een fraaie kans op ,maar deze wordt gered van de doellijn door Jesse Järvelä. Meteen zet heerjansdam nog aan en sturen wederom linkeraanvaller VT op weg naar het goal. VT maakt geweldig gebruik van zijn snelheid en passeert de doelman. Eindstand 4 - 4.