Bekerduel SSW D1 - Heerjansdam 012-1

Heerjansdam JO12-1

Onder 12, O12-1, Groep 9 02

5 september 2015 10:30

Zaterdag 5 september 2015 - Na het gelijkspel van vorige week zijn de mannen van
Heerjansdam 012-1 weer klaar voor de strijd. Met de borst vooruit werken ze de warming-up af en bereiden ze zich voor op de aankomende wedstrijd tegen SSW D1. Deze tegenstander heeft vorig bekerduel met maar liefst 12 - 0 verloren van RKsv RCD D1 en dat moet een goede motivatie zijn om deze wedstrijd te kunnen winnen. De weersomstandigheden zijn helaas niet goed. Het is koud en regenachtig. Kelvin Dissel is geblesseerd.

10:30 - Heerjansdam mag de 1ste helft de aftrap nemen. De mannen beginnen goed en sterk. Al na 5 min krijgt rechtsbuiten Kai Groeneveld de kans voor een uitbraak over rechts, maar de verdedigers zetten een goed blok. Ook over links komen er kansen voor linksbuiten V T en vervolgens nog een schot van Anoniem, maar het schot heeft te weinig schotkracht. Kortom een flitsende start van heerjansdam in de eerste 10 minuten van de 1ste helft.

Hierna krijgen we te maken met een rommelige fase waarin de verdedigers aan de bak moeten. Luuk de Ruiter moet zijn verdedigers flinkrugdekking bieden en dat doet hij uitstekend. SSW vecht terug en ook de verdedigers Jesse Järvelä en Anoniem op de flanken staan gelukkig hun mannetje. Jesse Järvelä verovert de bal van zijn tegenstander en combineert met Vincent Renes en Jamie de Ridder op het middenveld en geeft vervolgens een voorzet op Kai Groeneveld. Helaas gaat deze bal er niet in. Maar kansen krijgen ze genoeg.

In de 18de minuut zet SSW de aanval in over rechts. De aanvaller passeert 2 verdedigers van Heerjansdam, maar een knappe redding van Jordy Dekker weerhoudt SSW van een doelpunt. SSW kan uit deze corner toch profiteren en met en flauw schot maken zij de 1 - 0.

Na de aftrap probeert Heerjansdam weer grip op het spel te krijgen. Maar er wordt stevig gespeeld. Er wordt een overtreding gemaakt op Jamie de Ridder ,maar de scheidsrechter heeft het goed gezien en geeft de vrije trap. Heerjansdam maakt zich weer op voor een aanval van Anoniem en geeft de bal door naar Vincent Renes. Hij probeert een voorzet te geven op Kai Groeneveld ,maar deze komt niet aan. Ook een voorzet van Sem den Otter op VT wordt niet verzilvert met een doelpunt.

Het draait nog niet bij de mannen van Heerjansdam 012-1 en SSW maakt handig gebruik van de kleine foutjes die gemaakt worden. In de 25ste minuut verovert SSW de bal en maken een doelpunt.

In de slotfase van de 1ste helft krijgt linksbuiten VT nog 2 kansen, waarvan 1 schot op de paal en bij de volgende kans geeft Vincent Renes een voorzet richting het doel. De bal wordt geraakt door een voet van de tegenstander en belandt voor de voeten van VT en scoort, maar de scheidsrechter geeft aan dat hij buitspel staat. De stand in de 1ste helft wordt beëindigt met een 2 - 0 achterstand. Het is nu aan de trainers om de rust te gebruiken om de jongens weer op scherp te zetten.

SSW staat klaar voor de 2de helft. Heerjansdam komt moeilijk aan de bal en de verdediging wordt op scherp gezet. SSW speelt zich steeds meer op de helft van Heerjansdam.
Er ontstaan veel kansen voor het doel van Jordy Dekker, maar de keeper houdt keurig staande. En Jesse Järvelä redt net als in het bekerduel tegen Oranje Wit de bal van de doellijn. Dit geeft kracht en de jongens schreeuwen elkaar weer moed in, net als de toeschouwers en ouders langs de lijn.

Heerjansdam geeft weer gas en veroveren de bal uit een corner van SSW. Hieruit krijgt Kai Groeneveld een prachtige steekpass vanaf het middenveld en gaat met een verdediger in de rug op de keeper af. De verdediger van SSW kan er nog net voor zorgen dat de bal over de zijlijn gaat. Resultaat, een corner voor Heerjansdam. Jort van der Burg neemt de corner en met een mooie krul en vliegt de bal bijna het doel in.

Nu is het Heerjansdam dat aanvalt. Shedwin Martina geeft een mooie pass op VT. Zijn schot wordt gestopt door de keeper. Hierna volgt een uitbraak over rechts. Kai Groeneveld gaat langs zijn tegenstander en geeft een prachtige voorzet op VT en verkleint de score met een mooie goal naar
2 - 1.

Dit geeft weer hoop en de mannen zetten nog even aan. Er komt nog een vrije trap voor Heerjansdam , Jamie de Ridder gaat hem nemen. Hij heeft een mooie vrije trap in zijn been, maar dit keer is hij niet trefzeker en gaat de bal over de achterlijn.
Keeper van SSW staat klaar om de bal uit te schieten. Jesse Järvelä onderschept de bal en gaat in de aanval en haalt er een corner uit. Jort van der Burg neemt wederom de corner ,maar ditmaal gaat hij over de achterlijn. In de slotfase blijft het spannend en Heerjansdam is erop gebrand nog een punt te halen uit dit duel.

Nogmaals wordt de aanval over de linkerflank ingezet. Linkeraanvaller VT gaat langs zijn tegenstander en geeft een voorzet op Anoniem, mooi schot op goal maar gaat mis.
In de laatste minuten krijgen Jamie de Ridder en Sem den Otter nog mooie schotkansen op doel, maar ook deze treffen het doel niet. Eindstand 2 - 1.