Competitie wedstrijd: Heerjansdam 012-1 - Pelikaan 012-1

Onder 12 zaterdag, O12-1, 1e klasse O12-2

26 september 2015 8:30

Kloppenburg, K.

Zaterdag 26 september 2015 - Vandaag nemen de mannen het op tegen Pelikaan 012-1 uit Zwijndrecht. Het beloofd een prachtige wedstrijd te gaan worden ,want na de overwinning op IFC van vorige week is heerjansdam erop gebrandt deze punten ook binnen te halen.

08:30 - Pelikaan trapt af. Beiden ploegen spelen op de aanval. Het spel speelt zich in de beginfase over het algemeen meer af op de helft van de heerjansdammers. De eerste kans komt dan ook voor Pelikaan. Vanuit een corner wordt de verdediging verrast met een bal op de lat. De bal wordt slordig uitverdedigt en tegenstander zet druk.

Na 10 minuten hebben de mannen het begrepen. Het positiespel komt op gang en de bal gaat van voet tot voet. Nu komen de kansen voor de mannen. Vanuit een mooie combinatie met Kelvin Dissel kan Sem de Otter de bal voorzetten vanaf rechts wat bijna resulteerd in een doelpunt voor VT.

De volgende kans is ook een fraaie. Een prachtige steekpass van Luuk de Ruiter brengt Kay Groeneveld in de positie om te scoren. Hij versneld langs zijn verdediger en geeft een schot op doel, maar de bal gaat centimeters naast. Er wordt goed en stevig geduelleerd op het middenveld en de heerjansdammers lijken hier het meeste profijt uit te trekken. Met een bekeken pass van Vincent Renes weet ook hij Kay Groeneveld een goede kans voor te schotelen. Het schot wordt gered door de keeper van Pelikaan.

Een doelpunt hangt in de lucht dat weten de mannen. Kai Groeneveld verovert de bal na een slechte doeltrap van de keeper en kaatst de bal naar Shedwin Martina. Met een prachtige pass stuurt hij Jamie de Ridder erop uit over rechts. Hij behaalt achterlijn en geeft een fantastische voorzet voor het doel. VT neemt de bal in 1 keer op de slof en de bal verdwijnt in het net.
Het is 1 - 0 voor de thuisploeg.

Kort voor rust kan Jort van der Burg nog een mooie voorzet geven op de razendsnelle VT, maar de verdediger kan dit nog net voorkomen. Tevens fluit de scheidsrechter voor het einde van de eerste helft.

2de helft. Ook de trainers hebben opgemerkt dat er meer uit deze wedstrijd te halen valt en hebben de rust goed benut om de mannen klaar te stomen voor de 2de helft. Heerjansdam trapt af en zetten meteen druk op de helft van de tegenstander. Schoten op goal van Vincent Renes en Kelvin Dissel zetten de keeper van Pelikaan meteen op scherp. De verdediging van de uitploeg heeft het zwaar en is niet opgewassen tegen het sterkspelende heerjansdam. Ook een goede vrije trap van Shedwin weet de keeper nog te keren.
Een enkele keer weet Pelikaan wel uit te breken met een counter ,maar het geluk staat niet aan hun kant en de verdediging is te sterk vandaag.

Het zijn de mannen van Heerjansdam 012-1 die de wedstrijd domineren. Met goede passes en snelle counters komen er steeds meer kansen. Ook vanaf het middenveld wordt er goed gecombineerd. Al snel in de 2de helft weet de jarige Jamie de Ridder een doelpunt op zijn naam te zetten met een goed krachtig schot op goal. De keeper is kansloos. De stand is 2 - 0.

Er word nog wat gewisselt en spelers van positie veranderd. Heerjansdam heeft de wedstrijd nu in handen en weten de kansen die ze krijgen goed te benutten. Al gauw scoort Jesse Järvelä de 3 - 0 na en het veroveren van de bal door een slechte uittrap van keeper.

Ook de 4 - 0 komt op rekening van Jesse Järvelä. Na een prima opbouw geeft Jamie de Ridder een steekpass door het midden. Kelvin Dissel en Jesse Järvelä sprinten beiden langs de verdedigers om 1 op 1 te komen met de keeper van Pelikaan. Uiteindelijk gaat Jesse er met de bal aan de voet vandoor en schiet de bal prachtig langs de keeper in het net.

Al snel na deze goal weet Jesse Järvelä weer uit te breken over de rechterflank ,ditmaal word Kelvin Dissel bereikt met een goede pass, maar hij mist het doel maar net. Hierop weet Pelikaan nog wel een counter uit te halen en te scoren. Maar de mannen van Heerjansdam hebben goede wedstrijd gespeeld en mogen trots zijn op hun prestatie. De keeper en zijn verdedigers hebben laten zien dat er niet met ze te sollen valt en het middenveld speelden goed positiespel waardoor de snelle aanvallers bereikt werden en veel kansen hebben gekregen. Al met al kunnen we de punten meenemen met deze 4 - 1 overwinning.