Heerjansdam door in districtsbeker.

Sliedrecht 2

Mannen, 1, Groep 1 21

24 oktober 2015 14:30

Drunen, A.H. van

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam door in districtsbeker.

Heerjansdam plaatste zich voor de volgende ronde van de districtsbeker, door in Sliedrecht van het reserveteam van die club, met 0-3 te winnen. Geen schokkende uitslag die een  voetballiefhebber met verbazing zal lezen, maar meestal nog lastig genoeg. Ook deze wedstrijd tegen een fanatieke thuisclub, die zich in de Dammers vastbeten maar uiteindelijk nog ruim verloren. Al zullen ze bij Sliedrecht zeggen: wat kregen we op een slecht moment de eerste goal tegen (op slag van rust)

Dat het nog een vrij ruime overwinning zou worden, zag er (zeker voor de rust) niet naar uit, want Heerjansdam leek wat plichtmatig te spelen. En als dan ook het tempo te laag is kan ook een tweede elftal simpel op de been blijven. De eerste echte kans kwam dan ook pas na een goed half uur spelen, na een schitterende dieptepass van Dennis Bergman op Gert Jan Plaizier verspeelde de laatste de bal in goede positie richting doel.

Heerjansdam kwam net voor rust op voorsprong, na goed voorbereidend werk van Richard Clement schoot Rafiek Casteleins prachtig raak: 0-1. Een minuut later was ook Sliedrecht dicht bij een doelpunt want na een voorzet van Kenny Stuy v/d. Herik schoot Ronald Snap tegen de buitenkant van de paal.

Ondanks de achterstand bleef Sliedrecht 2 na de rust loeren op een counter en kreeg Heerjansdam meer grip op de wedstrijd. Bergman werd de diepte ingestuurd door Sharog Suzani en de spits zag keeper Jordy Broer knap redden. Een minuut later kogelde Mike Sloof prachtig de 0-2 achter de kansloze doelman. Het gevaarlijkste moment van Sliedrecht was van Robby v/d. Wetering die van grote afstand bijna de attente keeper Danny van Leusden verraste.

Heerjansdam kreeg in de slotfase wat meer ruimte en de enige die daar nog van profiteerde was Roel Peterse, die goed voorbereidend werk van Susani / Casteleins afrondde: 0-3.