Spannende wedstrijd tussen Heerjansdam F2 en VVGZ F4

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.21

31 oktober 2015 10:15

vd Touw, R.

De wedstrijd tussen deze teams stond gepland voor 14 nov, maar omdat de goedheiligman die dag  ons land weer in komt varen, is de wedstrijd verplaatst naar zaterdag 31 oktober.

Er werd om 10.15 uur afgetrapt op een zonnige Molenwei.

Het hele team was compleet en Arda en Duke startten in de wissel.

Al in de 1e minuut is er een kans voor de jongens van de F2, het schot van Bink gaat naast en er komt een corner uit voort, die niets oplevert. Ze beginnen fel en ook Boaz heeft een mooi schot, waarna Bink het van afstand ook probeert.

Dan in de derde minuut van de wedstrijd is het wel raak, na goed samenspel van Boaz, Delano en Bink is het de laatste die uiteindelijk scoort! 1- 0 voor Heerjansdam.

De eerste 10 minuten van de wedstrijd zijn voor de F2 en onze verdediging  Roan, Luuk en Jules hebben het nog rustig. Ook Kyan heeft nog weinig reddingen hoeven te doen.

Dan draait de wedstrijd om en komt VVGZ beter in zijn spel.

In de 13e minuut valt dan ook de gelijkmaker, 1-1.

Vrije trap voor Roan levert niets op , VVGZ in de aanval, maar de verdediging  staat zijn mannetje.

Aanval van Heerjansdam, het is de 17e minuut en door prima samenspel weet Bink te scoren!!! 3-1  Hattrick voor Bink, top!

Dan een corner voor VVGZ, word weggewerkt, maar ze nemen toch weer over en in de 18e minuut valt de 2-3…..

Hoogste tijd voor de rust.

Na rust startten Roan en Boaz als wissel.

Heerjansdam zit er gelijk goed in, want in de 2e minuut kan Bink, (hij had een topdag)

de score uitbreiden naar  4-2.

Na de aftrap gaat Luuk op stap met de bal, helaas komt het niet tot een schot, maar  hij sleept er een corner uit. Arda neemt, schot van Luuk wordt geblokt en VVGZ gaat in de counter, alle mannen rennen mee, maar ook Kyan kan de 3-4 niet voorkomen.

Er wordt gewisseld bij de tegenstander, deze wedstrijd is nog niet gewonnen, onze jongens moeten vol aan de bak.

We zitten in de 8e minuut van de tweede helft als Bink de bal heeft en de score kan uitbreiden naar 3-5!!!

Maar we moeten alert blijven, VVGZ is snel weer in de tegenaanval en Kyan voorkomt met een schitterende redding dat het 4-5 word.

Er wordt gestreden om iedere grasspriet, en Jules maakt het de tegenstander lastig, hij is werkelijk overal vandaag!

In de 18e minuut een vrije trap van Arda op een mooie plaats…..net over de kruising….

Er wordt op de horloges gekeken….en dan fluit de scheids voor het einde, en word er gejuicht door spelers, toeschouwers en coaches op de Molenwei!

Weer een overwinning voor de F2!!!

Jules deze dag verwend met een tenue omdat hij verkozen was tot pupil van de week! Topper!