Heerjansdam op schot tegen Vitesse Delft.

Vitesse Delft 1

1 december 2015 20:00

Heerjansdam op schot tegen Vitesse Delft.

Heerjansdam oefende dinsdagavond uit tegen Vitesse Delft (1e klasse B) en won overtuigend met 1-4, na een 0-3 ruststand. Nadat de thuisclub het eerste kansje van de wedstrijd niet benut had, deed Heerjansdam dat wel. In de 20e minuut knalde Elvis Versluis hard raak: 0-1. Tien minuten later profiteerde Jelmer Nugteren van een fout van de doelman: 0-2.

Daarna kreeg Vitesse Delft wat meer grip op de wedstrijd, maar het effectieve Heerjansdam scoorde. Rafiek Casteleins werkt van dicht bij een goede voorzet van Thomas Oomsen tegen het net: 0-3, na 32e minuten spelen. De thuisclub zat niet bij de pakken neer en nadat de lat geraakt was moest keeper Danny van Leusden attent ingrijpen

Nadat Heerjansdam net voor de rust en direct er na, verzuimd had de score verder op te voeren, deed in de 54e minuut Vitesse Delft wat terug: 1-3. Die tussenstand stond maar twee minuten op het scorebord want toen rondde Sharog Suzani goed voorbereidend werk van Mohssin Ghorafi en Ebu Özturk af: 1-4.

Daarna zakte Heerjansdam wat weg en Vitesse Delft kreeg tot drie keer de kans om dichterbij te komen, maar van Leusden redde evenzoveel keer goed. Al met al een nuttige en goede oefenwedstrijd voor de Dammers.