Heerjansdam is erg slordig.

Klundert 1

16 januari 2016 14:30

Heerjansdam is erg slordig.

Heerjansdam speelde zaterdag een oefenwedstrijd in en tegen Klundert (2e klasse) en speelde met 3-3 gelijk. En dat was slordig van de Dammers, want waar een 1-4 ruststand normaal was geweest (nu 1-2) werd het na de rust al snel 1-3 en toch kon die stand niet ‘over de streep’ worden getrokken. En dat kwam voor de winterstop in de competitie ook meerdere keren voor.

Heerjansdam voetbalde voor de rust best acceptabel, met regelmatig goed aanvalsspel. Roel Peterse schoot na een kwartier spelen (verrassend) via de lat over het doel, even later zag David van der Linden zijn inzet van de doellijn getrapt worden en Vincent Francke schoot rakelings voorlangs, na een prima aanval. Uit een van de weinige keren dat de thuisclub voor het doel van keeper Danny van Leusden kwam was het gelijk raak: 1-0 door Ahmed Ismail in de 26e minuut.

Nadat Rafiek Casteleins eerst een doelpunt wegens buitenspel afgekeurd zag worden en wat later doelman Yoeri van Wingerden knap zijn goede schot gepakt zag worden, scoorde Jelmer Nugteren na ruim een half uur spelen de gelijkmaker: 1-1. Twee minuten later schoot Vincent Francke fraai van afstand de 1-2 binnen, in de toen sterke fase van Heerjansdam.

Na de rust beet Klundert feller van zich af, maar Heerjansdam scoorde 1-3 via Peterse na een prima pass van aanvoerder Richard Clement. Twee minuten daarna benutte Peter van Wingerden een penalty voor de thuisclub 2-3. Casteleins dacht even later de marge weer te vergroten maar ook nu zag hij de doelman (invaller Sander van Dolder) redden. Dat het een kwartier later gelijk werd, kon Heerjansdam zichzelf aan rekenen. Want na een hoekschop werd er slecht gedekt (of helemaal niet) en kon er ongehinderd ingekopt worden door Ismail: 3-3.