2015-2016 editie 2

18 september 2015 19:00

Het programmablad met voorwoord van onze voorzitter voor de thuiswedstrijden van Heerjansdam 1

Het voorwoord van onze voorzitter:

Zo maar een zaterdag...

Die zo mooi begon, maar minder fraai eindigde.

Om maar met het laatste te beginnen ons vlaggenschip verloor met 3-0 van Nieuw-Lekkerland. Voetbalschoenen gestolen bij onze jongens van C2 en bij de tegenstanders van A1. Verder ook nog een gestaakte wedstrijd van ons B1 elftal. Niet allemaal om over naar huis te schrijven.

Zoals gezegd het begon allemaal zo mooi. ’s Morgens vroeg (7.00 uur) zijn diverse vrijwilligers in de weer om voorbereidingen te treffen voor een mooie voetbaldag. Plaatsen van de doeltjes en vlaggen, poort opendoen, koffie zetten, computers opstarten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Later op de dag komen de voetballertjes met hun ouders naar ons sportpark om te voetballen en te consumeren. En dat kan allemaal direct plaatsvinden omdat dus al veel werk is verricht. Als voorzitter ben ik trots op die mensen die dat allemaal verzorgen.

Zomaar een zaterdag waarop de aanwezigen met elkaar in de kantine discussiëren over de grote wereldproblemen zoals het vluchtelingenvraagstuk en het opkomend geweld en racisme. Mooi om te horen dat er goed over wordt nagedacht. Maar vreemd is het om daarna te moeten constateren dat nadenken dan (soms)weer minder aanwezig is bij de wedstrijden, gelet op de reacties richting scheidsrechter en spelers.

Zomaar een zaterdag met veel vrolijke gezichten en ook weer vrijwilligers die er voor zorgen dat ook alles weer goed wordt afgesloten en opgeruimd is. Hardwerkende barmensen, junioren die volop bezig zijn om hun loten voor de Grote Clubactie (zie onze site) te slijten. Vandaag zomaar een zaterdag waarop de ongeslagen koploper SHO wellicht haar eerste verliespunten gaat oplopen en haar eerste tegengoal gaat incasseren….

En daarvan kunt u (hopelijk) getuige zijn. SHO uit Oud-Beijerland is vanmiddag te gast en onze tegenstander op de Molenwei. Een ploeg die inderdaad ongelofelijk goed uit de startblokken is gekomen. De ploeg van trainer Richard Middelkoop (inwoner van Barendrecht) heeft maar liefst in drie wedstrijden 17 keer gescoord met dus nog geen enkel tegendoelpunt. Het is dus aan Heerjansdam om daar wat aan te gaan doen en te zorgen dat deze zaterdag niet zomaar een zaterdag is.

Jos Vis

Klik hier voor de complete dammers.