Vertrouwenscontactpersonen bij vv Heerjansdam

11 maart 2022 17:30

MdR

Zoals in ons Normen en Waarden statuut uitvoerig is beschreven staat onze vereniging voor een gezond en sportief verenigingsklimaat. In dit statuut zijn tevens de (door de club opgestelde) gewenste omgangsvormen vermeld.

Helaas is recentelijk via diverse media wel duidelijk geworden dat grensoverschrijdend gedrag meer voor komt dan voor mogelijk werd gehouden.

Ondanks het feit dat ons momenteel geen onverkwikkelijke zaken bekend zijn, lijkt het toch gewenst om al onze leden nog eens te wijzen op de inhoud van het Normen en Waarden statuut.

Verder attenderen wij de leden op de beschikbaarheid van een onafhankelijke vertrouwenscontactpersoon.

Aanvullend heeft het bestuur er voor gekozen om een tweede, in dit geval vrouwelijke, vertrouwenscontactpersoon te benoemen. Dit om de toegankelijkheid te vergroten.

Wij hopen dat het nooit noodzakelijk zal zijn, maar in geval van onoorbaar gedrag, zijn zij bereikbaar via:

Het Bestuur

Zie ook Club >> Vertrouwenscontactpersonen https://www.vvheerjansdam.nl/1080/vertrouwenscontactpersonen/

Lees meer over:
grensoverschrijdend gedrag normen en waarden omgangsvormen verenigingsklimaat vertrouwenscontactpersoon