ZAAVOETBALTOERNOOI BOVENBOUW WEER SPECTACULAIR VERLOPEN

30 maart 2022 8:15

MdR

Afgelopen zondag 20 maart werd in sporthal de Bongerd een enerverend zaaltoernooi gehouden voor vijf zaalteams in de bovenbouw van vv Heerjansdam. Na een enerverende strijd kwam zaalteam JO17-3 als winnaar uit de strijd na een met 3-1 gewonnen finale tegen JO17-3.

1.jpg

Prijzenregen

Op dit moment spelen 4 zaalbalteams JO17-1 t/m JO17-4 in de speciaal opgerichte regionale KNVB JO17-competitie, waarbij vv Heerjansdam een kartrekkersfunctie had bij de competitievorming. Zaalteams JO17-1 en JO17-2 zijn samengesteld uit veldspelers van JO19-1, JO17-1 en JO16-1. De zaalteams JO17-3 en JO17-4 zijn respectievelijk gastteams vanuit Spartaan ’20 en de BVV Barendrecht. Als winnaar kwam JO17-3 uit de bus na een overtuigende zege op JO17-4. De topscorer van het toernooi werd Jesse van de Berg (JO17-4). Door de onafhankelijke KNVB-scheidsrechters en organisatie van het toernooi werd Semmy Wessel uitgeroepen tot ‘Beste Speler’ van het toernooi (JO17-4). Oudgediende Menno Engelen, die inviel als keeper van JO17-2, wist de trofee van ‘Beste Keeper’ te bemachtigen. Captain Robbin Vorstenbosch, die met nog een paar bevriende invallers verdienstelijk inviel bij JO19-1, werd met zijn team uitgeroepen tot het meest sportieve team. De beker van “FAIRPLAY TEAM” van het toernooi was niet toevallig in een goeden uitvoering. Vv Heerjansdam ziet deze prijs beslist als de meest betekenisvolle prijs.

2.jpg

Hier jeugdspeler Tim Groenveld in actie tegen een speler van de latere finalist JO17-3

3.jpg
Finaleshot met foto van team JO17-4 dat later de topscorer (Jesse van de Berg) en beste speler (Semmy Wessel) van het toernooi afleverde.

Voetbalfilosofie

Onze beoogde voetbalfilosofie en speelwijze is terug te voeren op de 3 A’s: Attractief, Avontuurlijk en Aanvallend voetbal. Onze club ziet zaalvoetbal als een prachtige groeiversneller en extra talentontwikkeling voor de jeugd binnen vv Heerjansdam.  In het zaalvoetbal zie je de Cruijffiaanse spelprincipes terug, zoals: speel compact, verdedig de zone, heb liefde voor razendsnel omschakelen, kies waar mogelijk de eerste bal diep, zoek de derde man, zet zo snel mogelijk je creatieve spelers in de 1 tegen 1 en etaleer je creativiteit en passeeracties. Hoe leuk is het om het spel om die manier te spelen en hiernaar te kijken. En je talent vooral op technisch, tactisch en mentaal talent te ontdekken, te ontwikkelen en te openbaren!

“Het bleek een goede zet om twee onafhankelijke KNVB-scheidsrechters in te huren. Als het om de knikkers gaat (lees: om de vitrinekast verder te vullen) dan kunnen de emoties hoog oplopen bij deze leeftijdscategorie met zeer gedreven zaalspelers. Behoudens een vervelend opstootje dat gesust moest worden, was het toernooi verder sportief verlopen. De vele mooie acties, mooie doelpunten en het op en neer gaande spel, maakte het voor spelers en vele toeschouwers spectaculair om naar te kijken. Het was een eer om zo’n sterk deelnemersveld te hebben met talenten uit de regio afkomstig uit BVO’s en de eerste en tweede divisie. En natuurlijk onze eigen (top)talenten. Als club mogen we trots zijn om zo’n gaaf voetbalevent te hebben aangeboden. Als de animo volgend jaar weer net zo groot, zo niet groter is, dan verdient dit spectaculaire voetbalevent in de bovenbouw zeker navolging. Onze zaalvoetbaltak is een mooi affiche voor de broedplaats van onze talenten!”, aldus organisator, coördinator van de bovenbouw zaalvoetbaltak en bestuurslid Viktor Steijger.

Lees meer over:
bovenbouw toernooi zaalvoetbal