Uitnodiging bierproeverij 'Heerjansdams' speciaalbier

7 september 2022 12:00

Op zaterdag 15 oktober a.s. zal er voor ieder geïnteresseerd lid van VV Heerjansdam een bierproeverij plaatsvinden op de vereniging aan de Molenwei.

Op deze middag ziet namelijk het allereerste ambachtelijk gebrouwen bier uit de geschiedenis met een hoog Heerjansdams gehalte het levenslicht! De leden van VV Heerjansdam zitten uiteraard op de eerste rij om deel te kunnen nemen aan dit spektakel. Met elkaar een gezellig samenzijn en de geboorte van een heus Heerjansdams bier meemaken. Hoe gaaf zou dat zijn? Wij dromen er in ieder geval van!

Wat is precies de bedoeling?

Een aantal heren van 35+voetbal Heerjansdam hebben zich de afgelopen periode verder verdiept in de derde helft en kwamen tot de conclusie dat er nog een lekker luxe bier met lokale kenmerken mist in het dorp. Dus ondernamen de heren hierop actie en presenteren ze deze middag maar liefst vier nieuwe ambachtelijke bieren met een flink Heerjansdams tintje.

Ieder geïnteresseerd lid kan zich inschrijven via 06-24714575 (Nico Bal) met de mededeling: 'inschrijven bierproeverij' gevolgd door zijn/haar voor- en achternaam. Hierop zal een betalingsverzoek ontvangen worden van € 32,50 p.p. Op dat moment ben je verzekerd van een plekje op de proeverij.

Wat krijg je hiervoor terug?

• Vanaf ongeveer 16:00 uur (exacte tijd wordt bepaald nadat het definitieve aantal inschrijvingen bekend is) zal de eerste groep kunnen plaatsnemen in een feestelijk ingerichte bestuurskamer.
  • De heren van 35+voetbal Heerjansdam zullen de verschillende bieren voor u uitschenken en voorzien van achtergrondverhalen en anekdotes. Dit zal al een attractie op zichzelf zijn!
  • U proeft en beoordeelt de verschillende bieren op hun kleur, geur, aanzicht en smaak.
  • Bij de prijs zit een extra hapje inbegrepen, dus eten doe je niet thuis, maar sociaal verantwoord op de vereniging.
  • Aan het einde van de avond kan iedere deelnemer op basis van eigen ervaring vier bieren uitkiezen, die hij/zij mee krijgt en waar thuis nog van nagenoten kan worden.
  • Tenslotte doneren de organisatoren nog een bedrag per deelnemer aan stichting 'Korenmolen Landzicht.' De molen heeft als rijksmonument een belangrijke rol in het aanzicht van Heerjansdam en zo ook op de etiketten van het 'Heerjansdams' bier. Op deze manier verzekert u met uw deelname aan de proeverij ook van een donatie aan dit mooie monument.

Lust je nu zelf geen (speciaal) bier, schrijf jezelf dan alsnog in! Hapje eten, gezelligheid, muziek... Het is tenslotte bijna kerst, oud&nieuw, en/of de verjaardag van die ene goede vriend/collega die je deze keer zeldzaam kunt verrassen met een Heerjansdams bierpakket.

In verband met flink wat voorbereidingen, hopen we dat alle geïnteresseerden zich z.s.m. inschrijven. Dit geeft de organisatie wat extra overzicht in alle te nemen acties. De inschrijving sluit in ieder geval op maandag 3 oktober 12:00 uur. Hopelijk zien we velen van jullie op 15 oktober!

hond.jpg

Lees meer over: