Indelingen jeugd seizoen 2023/2024

6 juli 2023 19:00

Beste spelers, ouders en trainers,

Onderstaand overzicht bevat de voorlopige indeling per juli 2023 voor de volledige jeugdafdeling van onze vereniging voor het seizoen 2023-2024.

Voorlopige_indeling_per_juli_2023_v1.2.pdf

Zoals vermeld is er sprake van een voorlopige indeling omdat de ervaring leert dat er in de zomermaanden vaak mutaties van spelers plaatsvinden door het stoppen met voetbal of dat zich nog nieuwe leden melden. De bedoeling van de technische staf (waaronder de coördinatoren en het verantwoordelijke team vanuit het bestuur) zullen de situatie per eind augustus a.s. opnieuw beoordelen om te zien of aanpassingen noodzakelijk en/of wenselijk zijn. Zo nodig zullen die beslissingen in het clubbelang worden herbeoordeeld.

De laatste jaren zien we dat het lastiger is om de jeugd spelend vanaf de middelbare schoolleeftijd aan de vereniging te binden; dit is een punt van zowel zorg als aandacht vanuit het bestuur maar tegelijkertijd zien we dat we hier slechts beperkt invloed op hebben. Voetbalplezier en actief zijn binnen onze vereniging als vrijwilliger is niet langer vanzelfsprekend en maatschappelijke ontwikkelingen spelen hierbij een belangrijke rol, niet alleen lokale. Het opheffen van de ledenstops bij de Barendrechtse verenigingen een aantal jaar geleden heeft nadrukkelijk invloed gehad op de vrijwilligersorganisatie, de aantallen per team en het aantal in te schrijven teams. We zien dat de spoeling in de leeftijdscategorie 12 tot en met 18-jarigen steeds dunner wordt en dat baart niet alleen voor komend seizoen zorgen. In het indelingsproces is met name dit onderwerp belangrijk geweest waarbij we ons realiseren dat de voorlopige indeling op dit punt niet ideaal is. Positief is dat nog steeds ouders zich willen inzetten als trainer, leider of coördinator terwijl hiervoor niet altijd waardering is; het bestuur is blij en dankvoor voor deze inzet, ook weer voor komend seizoen. Die waardering en dank geldt ook voor diegenen die zich de afgelopen jaren hebben ingezet in bepaalde functies en daar nu om persoonlijke redenen mee ophouden. Fijn dat u allen wilde doen!

Voor nu werken we met deze voorlopige indeling welke per september 2023 definitief zal worden als de competities starten. Voor zaterdag 26 augustus a.s. vanaf 10 uur wil het bestuur en de afdeling technische zaken alle onderbouw-jeugdteams uitnodigen voor een kick-off event waarbij spelers, ouders en trainers elkaar kunnen ontmoeten en aansluitend teamafspraken voor komend seizoen en praktische zaken kunnen regelen. Het bestuur trapt dit af met een gezamenlijk moment op de tribune waarna de teams elkaar zullen opzoeken.

Voor nu wensen wij iedereen vooral een fijne zomer toe met rust en ontspanning, vanaf 26 augustus verwelkomen we iedereen weer graag op de club voor een nieuw seizoen.

Namens de afdeling technische zaken en het bestuur,

Frank van der Noll, bestuurslid voetbaltechnische zaken

Lees meer over:
indeling indelingen jeugd selectie