Heerjansdam wint ook tweede wedstrijd.

DCV 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

10 september 2016 14:30

Switser, P.H.J.

Heerjansdam wint ook tweede wedstrijd.

Heerjansdam speelde de eerste (thuis) wedstrijd van deze competitie op de Molenwei tegen DCV en moest heel hard werken om de punten in eigen huis te houden. Met 2-0 werd de ploeg van trainer Ronald Klinkenberg geklopt, al viel het bevrijdende tweede doelpunt pas toen de blessuretijd was ingegaan. De eerste competitiewedstrijd had Heerjansdam met 1-0 gewonnen.

Voor de rust was de thuisclub de betere ploeg, al ‘regende’ het geen kansen. Ronald Ouwens dwong keeper Bobby Janssen uit een lastige hoek tot een redding en Paul Scheurwater kopte na een vrije trap tegen de paal. Heerjansdam bleef toch in balbezit en Ouwens zag zijn doelpunt afgekeurd worden voor buitenspel.

Net daarvoor moest Heerjansdam-keeper Sander Schreuder een afstandsschot van Serdar Kolay onschadelijk maken. Het liep al aardig tegen de rust aan (39e minuut) toen Louis Salacroup prima Jelmer Nugteren bediende en de middenvelder schoot beheerst raak: 1-0. Na de rust viel de doelpuntenmaker al snel geblesseerd uit.

DCV wilde zich, na de rust, niet zonder slag of stoot gewonnen geven en Tim van Diejie zag Schreuder ingrijpen en voor Heerjansdam was Salacroup gevaarlijk met een schot voorlangs het doel. Beide ploegen werden nog een keer gevaarlijk (Scheurwater voor Heerjansdam en van Wageningen voor DCV met een kopbal) voordat de beslissing viel.

Salacroup stuurde met een steekbal Boy Stoops de diepte in en die scoorde de beslissende 2-0.

Scheidsrechter Switser trok geel voor van Wageningen (DCV) Scoreverloop: 1-0 (38) Nugteren,  2-0 (90+) Stoops.