Heerjansdam laat langs Alexandria ’66.

Alexandria'66 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse D

1 oktober 2016 14:30

Maat, H.J.A. van der

Heerjansdam laat langs Alexandria ’66.

Ook de 5e competitiewedstrijd die Heerjansdam speelde (op de Molenwei) werd gewonnen. Alexandria ’66 werd met 3-0 geklopt, wat lastiger was dan de uitslag doet vermoeden, want ook de gasten kregen scoringkansen. Heerjansdam was effectiever, al werden er aan die kant ook een aantal kansen gemist.

In de 1e minuut al dook Denzel Medar voor keeper Sander Schreuder op, die goed redde en daarmee een snelle achterstand voor kwam. Twee minuten later scoorde Ronald Ouwens knap 1-0, na een uitstekende pass van Louis Salacroup. Heerjansdam verzuimde in die fase verder uit te lopen, Jelmer Nugteren kopte in goede positie net naast het doel en na een verdedigingsfout bij de Rotterdammers dook Salacroup voor keeper Juan Bekny op. Die lag echter dwars en voorkwam een grotere achterstand.

Daarna werd Alexandria ’66 gevaarlijk, meestal via Chris Lever, die eerst (na een slippertje van Mike Sloof) voorlangs het doel schoot en tien minuten later prima voorzette op Shayron Curiel, die in goede positie slap in de handen van Schreuder kopte. Aan de ander kant had Thomas Oomsen (op slag van rust) pech met een prachtig afstandsschot tegen de binnenkant van de paal.

Direct na de rust ‘gilde’ heel Alexandria ’66 om een penalty toen Sloof (licht) Lever aantikte in het strafschopgebied (wat later Vincent Francke voor het doel van Alexandria ’66 ook overkwam). Scheidsrechter van der Maat wilde in beide gevallen van niets weten.

Nadat Ouwens bij de 2e paal een voorzet van Salacroup had gemist,  kon Heerjansdam de wedstrijd niet echt naar zijn hand zetten. Alexandria ’66 voetbalde goed mee, tot aan het stafschopgebied voor het doel van Schreuder. Het kwam eigenlijk niet verder dan twee schoten van Curiel (over het doel en een keer in de handen van Schreuder).

Heerjansdam besliste de wedstrijd definitief in de slotfase. Oomsen schoot van afstand (via een verdediger) de 2-0 achter Bekny, Salacroup knalde (na een prima actie) steenhard tegen de lat, voordat invaller Boy Stoops scoorde. Na een pass van Richard Clement ‘wurmde’ Stoops zich langs een verdediger en doelman Bekny, om daarna verwoestend hard uit te halen: 3-0.

Scheidsrechter van der Maat trok geel voor Dekker (Heerjansdam) Ligeon en Lima Morais  (Alexandria ’66). Scoreverloop: 1-0 (3) Ouwens,  2-0 (80) Oomsen,  3-0 (90) Stoops.