Heerjansdam uit de Districtsbeker.

Goes (zon)

Groep 1 19

20 februari 2018 20:00

Heerjansdam speelde voor de Districtsbeker (Zuid 1) tegen vv Goes (hoofdklasse zo.) en verloor uiteindelijk met 2-3. De supporters die de vrieskou hadden getrotseerd, hebben daar geen spijt van gehad want die zagen een goede, spannende wedstrijd op het kunstgrasveld van de vv Rijsoord.

De Zeeuwen startten sterk en in de 12e minuut werd het al 0-1 door Daniël Wissel. Heerjansdam raakte er niet van in de war, want nog geen tien minuten later stonden de Dammers met 2-1 voor. Ronald Ouwens schoot prachtig de gelijkmaker binnen en even later zorgde Paul Scheurwater voor de 2-1 voorsprong. De wedstrijd golfde in hoog tempo, op en neer. Voor Goes schoot Wissel tegen de paal en greep keeper Sander Schreuder goed in toen Erwin Fransen voor hen op dook. Daarna leek Ouwens op weg naar de 3-1, maar op het laatste moment werd hij van de bal gelopen in kansrijke positie voor het doel.

Direct na de rust was de spits weer gevaarlijk en moest de doelman redden. Na een uur spelen begon Jelmer Nugteren aan een goede actie + voorzet, die door Gert Jan Plaizier van dichtbij over het doel werd gekopt. Daarna voerde het veel bewegende en goed combinerende Goes de druk op en moest Heerjansdam terug. Al kreeg invaller Lars Brinkman een kans, na goed doorzetten van Nugteren. Even later kopte Jean Paul van Hecke de gelijkmaker binnen: 2-2.

Goes bleef daarna jagen op nog een goal, maar Heerjansdam leek met die gelijke stand het einde te halen. En dan zouden strafschoppen uitkomst moeten brengen. Maar net voor tijd ‘frommelde’ Raymond Wolff de 2-3 achter keeper Schreuder. Heerjansdam toonde karakter en trok nog éénmaal ten aanval. En dat had nog bijna succes, want Mike Sloof schoot verrassend van afstand tegen de kruising.

Jammer genoeg werd de ploeg van trainer Patrick Kok dus uitgeschakeld, die toch wel veel goede ‘dingen’ van zijn ploeg heeft gezien.
Met de overwinning plaatste Goes zich voor de kwartfinale, waarin het uitkomt tegen Sliedrecht.

Scoreverloop: 0-1 (12) Wissel, 1-1 (16) Ouwens, 2-1 (20) Scheurwater, 2-2 (75) van Hecke, 2-3 (90) Wolff.