vv Heerjansdam de sterkste club van Zwijndrecht

Kampioenschap van Zwijndrecht bij Pelikaan 1 Heerjansdam 1

24 augustus 2019 12:00

vv Heerjansdam de sterkste club van Zwijndrecht.

Bij de vv Pelikaan werd zaterdag om het Kampioenschap van Zwijndrecht gepeeld, wat uiteindelijk de zelfde winnaar als vorig jaar opleverde: Heerjansdam. Dat ging allemaal nog niet zo eenvoudig, op het warme, zelfs hete sportpark Bakestein (iedereen speelde vier wedstrijden van 30 minuten, en wie (uiteraard) de meeste punten had, was Kampioen van Zwijndrecht).

Heerjansdam – ZBC ’97  2-0. Jelmer Nugteren 1-0 (17)  en Nedely Fortes 2-0 (28).

Heerjansdam – Pelikaan 0-0. Pelikaan kreeg een goede kop-kans in de 14e minuut en Heerjansdam kreeg twee kansen, via Giovanni Smit en Fortes. Beide keren redde keeper Jeroen de Veij.

Heerjansdam – VVGZ 2-1. VVGZ kwam in de 8e minuut op voorsprong door een harde kopbal van Mark Zwank: 0-1. Heerjansdam liet zich niet uit het veld slaan en kwam op gelijke hoogte, via een hard afstandsschot van Youri van Noort (1-1 in de 23e minuut) en Stefan Lezer kopte in de 27e minuut steenhard de 2-1 in.

Heerjansdam – Groote Lindt 1-1. Heerjansdam kwam in de 4e minuut op voorsprong door Ronald Ouwens (1-0) In de 16e minuut counterde ‘de Lindt’  naar de gelijkmaker. Vijf minuten voor tijd verzuimde van Noort de Dammers weer op voorsprong te zetten en moest daarna afwachten wat Groote Lindt de laatste wedstrijd zou doen tegen Pelikaan. Want bij een overwinning had Groote Lindt winnaar geweest. Pelikaan won echter met 1-0.

Eindstand:

1e Heerjansdam          4     2      2      0        8 pt.    (5-2).

2e Pelikaan                 4     1      3      0        6 pt.    (2-1).

3e Groote Lindt           4     1      2     1         5 pt.    (5-3).

4e VVGZ                      4     0      3     1         3 pt.    (2-3).

5e ZBC ’97                   4     0      2     2         2 pt.    (1-6).