Heerjansdam 1 - Nieuw Lekkerland 1

Nieuw Lekkerland 1

15 februari 2020 14:30

Heerjansdam klopt ook Nieuw Lekkerland.

Heerjansdam is na de winterstop aan een goede serie bezig. Zaterdag werd op de Molenwei de nummer drie van de 1e klasse C, Nieuw Lekkerland, met 1-0 geklopt. Na eerder Kloetinge en Sliedrecht (de toppers in deze klasse) ook al verslagen te hebben. En dat zonder een handvol ‘vaste’ basisspelers.

De eerste behoorlijke kans was voor de gasten (12e minuut) maar keeper Yoël van Dalen was attent toen Damien Müller gevaarlijk dreigde te worden. Daarna kwam Ronald Ouwens net een stap te kort om een lage voorzet van Paul Scheurwater binnen te schieten. Vijf minuten voor de rust werd Müller vrij gespeeld, na een aanval over rechts van de ‘Lekkerlanders’ maar die had zijn vizier (in goede positie) niet scherp staan, want hij schoot naast het doel. Direct daarna leek Ouwens de bal in het verlaten doel te koppen, na een voorzet van Jelmer Nugteren, maar zijn kopbal miste ook de juiste richting.

Snel na de rust (52e minuut) bereikte een voorzet van Ouwens Gert Jan Plaizier bij de tweede paal en de middenvelder (zaterdag in de aanval spelend) schoot uit een lastige hoek raak: 1-0. En daarna volgde misschien wel de beste fase van de Dammers. Keeper Harmans stopte een kopbal van Nugteren (voorzet Ramon van der Wal) en direct daarop moest de doelman ook Scheurwater van een (kop) doelpunt afhouden (na een hoekschop van Youri van Noort).

Maar ook het taaie Nieuw Lekkerland kreeg een goede kans. In de 63e minuut dook invaller Lennert de Vries plotseling voor keeper van Dalen op, die redde echter fantastisch door zijn uit zijn doel te komen. De ploeg van trainer van Gastelen ging steeds meer ruimte weggeven, zonder dat de thuisclub daarvan profiteerde. Ouwens en Nugteren verzuimden de 2-0 te scoren (schot over het doel en een redding van Harmans) en dat brak Heerjansdam bijna nog op want vijf minuten voor tijd schoot de Vries niet ver naast het doel van van Dalen.

Wat Heerjansdam voor de winterstop nogal eens overkwam (de winst uit handen geven) liet het deze wedstrijd niet gebeuren en behaalde het weer een mooie (collectieve) overwinning.

Verslag op Regio-Voetbal.

Ongelukkig verlies Nieuw Lekkerland.

Nieuw-Lekkerland liep in Heerjansdam tegen een 1-0 verlies aan en dat was volgens Maarten van Gastelen niet nodig geweest.

"We hebben goed gespeeld en de beste kansen gehad", vond de oefenmeester. "Voor rust zijn we drie keer alleen voor de keeper geweest, maar ja, we konden ze niet afronden." Damien Muller miste tweemaal en ook Harold Vrolijk kon niet scoren.

In het tweede bedrijf scoorde Heerjansdam wel na een persoonlijke fout bij Nieuw-Lekkerland. "En twee minuten later hadden we weer een megakans. Ook Lennart de Vries kwam oog in oog met de keeper te staan en ook hij scoorde niet. Heerjansdam was een gelijkwaardige tegenstander maar wij missen vier honderd procent kansen. Dat levert wel een slecht gevoel op. Heel zuur om nu met lege handen te staan want hier had meer in gezeten."