Heerjansdam 1 - Montfoort S.V.'19 1

1e klasse C

28 september 2019 14:30

Domper voor Heerjansdam.

Een opmerking van deze verslaggever na afloop van de wedstrijd Heerjansdam – Montfoort SV ’19 (0-1) ’Nou, het weer zat niet tegen vanmiddag’. Waarop invaller Jeroen de Vries gevat antwoordde: ‘dat was dan ook het enige’. Natuurlijk doelend op de hectische slotfase en wat arbiter van Yren (uit Zwijndrecht!) voor de rust ‘flikte’ met een wel erg makkelijk gegeven strafschop voor de gasten, waar Heerjansdam (min of weer) in een zelfde geval er geen kreeg. En als al bestuursleden / supporters van Montfoort SV ‘19 zeggen: er waren twee mazzelmomenten voor ons: dat we zelf een penalty kregen en Heerjansdam niet.

Aan de andere kant kreeg Jelmer Nugteren een niet te missen kans (van dichtbij tegen de lat) en dat deed de Heerjansdamspeler toch zelf en niet de scheidsrechter.

De thuisclub verzuimde in de 3e minuut al op voorsprong te komen, maar Luc Delmee kopte de bal in kansrijke positie over het doel. Montfoort trok daarna het initiatief naar zich toe, zonder kansen. In de 25e minuten werd Montfoort de helpende hand toe gestoken. Nedely Fortes ging een duel aan met Jort van Geffen in het strafschopgebied en er was licht contact. De spits ging maar al te graag naar de grond en de penalty werd door Bart Roelofs achter keeper Sander Schreuder geschoten: 0-1

Na de rust waren de rollen omgedraaid, het balbezit voor Heerjansdam, met een enkele kans. Delmee leek al snel te gaan scoren (48e minuut) toen hij voor keeper Robin Vianen opdook. De keeper redde echter. Het ‘vuurwerk’ begon toen de (te korte) blessuretijd inging. Nugteren knalde van zes meter steenhard tegen de onderkant van de lat, invaller Mathijn Valster ging (na licht contact) in het strafschopgebied naar de grond en werd door de arbiter beschuldigt van een schwalbe (en kreeg daarvoor geel). De invaller had daar wel begrip voor. Diep in de blessuretijd miste de Vries, eerst van dichtbij een kans en kopte even later tegen de lat. Hoezo, het zat niet mee vanmiddag.