Terneuzense Boys 1 - Heerjansdam 1

19 oktober 2019 14:30

Opstelling Heerjansdam 1

Nuttige overwinning Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Terneuzense Boys en won, na drie nederlagen op rij, met 1-3. Een hele nuttige overwinning, tegen een ploeg, die net als Heerjansdam, nog maar drie punten had.

De start van de Dammers was voortreffelijk. De ene (vooruitgeschoven) vleugelverdediger, Giovanni Smit, gaf vanaf rechts de bal laag voor, op de andere vleugelverdediger, Ramon van der Wal, die bij de tweede paal van dichtbij scoorde: 0-1 in de tweede minuut. Heerjansdam kon daarna niet echt doordrukken. De thuisclub was een paar keer dreigend, maar niet echt gevaarlijk. Dat deed Heerjansdam in de 36e minuut beter. Mathijn Valster passeerde aan de linkerkant (bijna op de zijlijn) twee tegenstanders en via o.a. Jelmer Nugteren belandde de bal bij Luc Delmee (die tussen een aantal verdedigers stond) en vervolgens de bal langs keeper Antonie Notten schoot: 0-2.

Na de rust beten de Zeeuwen veel feller van zich af (met een dubbele wissel) was er meer druk naar voren. Voordat Terneuzense Boys kansen kreeg, scoorde Delmee 0-3. Na een hoekschop van Youri van Noort belandde de bal via Paul Scheurwater bij de aanvaller, die half vanuit de draai de bal in de verre beneden hoek schoot. De karaktervolle ‘Boys’ wilden zich nog niet gewonnen geven. Jesper Cornelissen schoot van afstand ‘gekruld’ naast het doel van Sander Schreuder, er waren een aantal hoekschoppen achter elkaar voor de ploeg van trainer Hubert van den Hemel, voordat Wouter Duvekot wel scoorde: 1-3 (77e minuut). Direct daarna kreeg Thiemo Moes (T.B) zijn 2e gele kaart (dus rood).

Dat belette Terneuzense Boys niet om er nog een schepje bovenop te doen en Heerjansdam verloor langzaam de grip op de wedstrijd. In de rommelige slotfase kreeg Koen Botterhuis rood (zijn 2e gele kaart). Daar tussendoor leek de jonge invaller Justin van den Berg op weg naar de 1-4, maar die werd afgevlagd en teruggefloten wegens buitenspel(?).