Heerjansdam verslaat Rijsoord in bekerduel.

Rijsoord 1

Mannen, 1, Groep 1 L08

26 augustus 2014 20:00

Loontjens, J.P.M.

De KNVB-districtsbekerwedstrijd Rijsoord – Heerjansdam werd een aantrekkelijke en doelpuntrijke (poule) wedstrijd, 2-3 voor de Dammers, die daarmee de thuisclub uitschakelden voor een plaats in de volgende ronde(na het verlies zaterdag tegen VVA ’71)

Het duurde even voor de wedstrijd los kwam. In de 23e minuut dook Nilton Tavares Ramos voor Heerjansdam-keeper Danny van Leusden op, die bekwaam redde. Een minuut later scoorde Gelli Koy aan de andere kant wel. De spits kopte een voorzet van Denzel dos Santos ongehinderd binnen: 0-1. De gelijkmaker liet niet lang op zich wachten, want vijf minuten later schoot Sander Barragan fraai een vrije trap in de bovenhoek: 1-1.

Ook die stand bleef niet lang staan want twee minuten later (32e minuut) rondde Koy goed voorbereidend werk van Leon Ramos af: 1-2. Rijsoord had ook nu het antwoord snel klaar en ook  weer uit een vrije trap. Barragan herhaalde wat hij tien minuten eerder ook deed, scoren: 2-2.

Na de rust kwam Heerjansdam voor de derde keer op voorsprong. Na een steekbal van Koy dook Gert Jan Plaizier voor keeper Riley Basoski op, die er goed voorlag. Hij kreeg de bal niet onder controle en de rebound werd door Plaizier beheerst in het doel geschoten: 2-3. Rijsoord ging op zoek naar de gelijkmaker, maar Heerjansdam verdedigde goed en kreeg aanvallend steeds meer ruimte.

Kopkansen waren er voor Plaizier, Koy en dos Santos schoot rakelings naast het doel. De thuisclub wilde wel, maar wat het ook probeerde, Heerjansdam was niet van plan de voorsprong nog uit handen te geven en straalde dat ook uit. In de slotfase had invaller Bryan Pereira voor Heerjansdam misschien wel het mooiste moment van de wedstrijd. Keeper Basoski was ver zijn doel uit om een uitbraak van Heerjansdam te verijdelen. De afvallende bal kwam bij Pereira terecht, die van 45 meter op de lat van het lege doel schoot. Jammer dat het geen doelpunt werd, want het had een mooie afsluiting geweest van een leuke wedstrijd.

Al was men bij Heerjansdam toch wel tevreden met de winst, het vertoonde spel en de strijdvaardigheid die de ploeg van trainer van den Dungen liet zien.
Geel: de Wolf (Rijsoord) en Koy (Heerjansdam)

De stand in deze poule:
1e  VVA ’71  2-6  (5-0)
2e  Heerjansdam 2-4  (4-3)
3e  DESK 2-1  (1-2)
4e  Rijsoord 2-0  (2-7)

(de eerste twee clubs plaatsen zich voor de k.o. ronde.)