Heerjansdam kansloos tegen Sliedrecht.

Sliedrecht 1

Dennis Verhoef
Johan Versluis
Dennis Verhoef

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

13 september 2014 14:30

Kreté, F.M.

Heerjansdam had zaterdag op de Molenwei weinig in te brengen tegen Sliedrecht en verloor dan ook met 0-3. Vanaf het begin acteerde de thuisclub uiterst onzeker en toen het binnen twintig minuten 0-2 stond, was het min of meer al gespeeld.

Zeker toen Amir Alisic direct rood kreeg, net voor de rust. Niet voor neerhalen van een tegenstander, natrappen, slaan of spugen of een bal uit het doel slaan, maar een ‘onschuldige’ handsbal buiten het strafschopgebied. Volgens de interpretatie van scheidsrechter Kreté het ontnemen van een scoringskans voor Sliedrecht. Dat was wel zo, al ging rood wel erg ver.

Of het voor het resultaat erg veel uitmaakte, viel (achteraf) te betwijfelen, daarvoor maakte Heerjansdam een te povere indruk. De voortekenen waren al niet best, want David van der Linden moest tijdens de warming up geblesseerd afhaken (en werd vervangen door Boy Stoops) Kansen hadden beide ploegen nog niet gehad, toen het in de 14e minuut uit het niets 0-1 werd. Dennis Verhoef liep zich simpel vrij en schoot de bal fraai langs keeper Danny van Leusden. Voordat Heerjansdam daar wat aan kon doen had Johan Versluis de 0-2 binnengekopt.

Heerjansdam zette daarna even aan, Dezel dos Santos schoot net naast het doel van keeper BasJan Munten en Dennis Bergman schoot over, na een goede actie van Gelli Koy. Na de rode kaart van Alisic (43e minuut) werd het (bijna) een onmogelijke zaak om in deze wedstrijd nog punten te pakken. De wil was er wel, maar het was onbegonnen werk tegen een goede ploeg als Sliedrecht (al ging er bij die ploeg in aanvallend opzicht ook van alles mis) een goed resultaat te halen.

Zeker toen al snel na de rust het derde doelpunt viel. Na balverlies in de opbouw bij Heerjansdam werd Verhoef in het spel betrokken en die knalde raak: 0-3. Heerjansdam probeerde er daarna nog wat van te maken, maar Sliedrecht was geroutineerd genoeg (met Johan Versluis en Theo Lucius centraal achterin) om niet meer in de problemen te komen.
Scheidsrechter F.M. Kreté trok rood voor Alisic (Heerjansdam) na een opzettelijke handsbal en geel voor Ramos (Heerjansdam)