Nieuwenhoorn - Heerjansdam 1

3223KE
HELLEVOETSLUIS

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam nipt geklopt door Nieuwenhoorn.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Nieuwenhoorn en verloor, teleurstellend, met 1-0. Het was voor beide teams een belangrijke wedstrijd in de strijd om een (vervangende) periode die door Nieuwenhoorn (voorlopig) in het voordeel werd beslist. Heerjansdam had het lastig tegen een ploeg die wat beter en makkelijker combineerde en ook in de duels wat scherper was.

Toch kregen de Dammers in deze wedstrijd een aantal kansen. In de 4e minuut schoot Jarno Visser hard voorlangs het doel en dat was even de laatste kans. In de 22e minuut moest keeper Oscar Roos van Heerjansdam knap redden, na een schot uit de draai van Melvin Winterberg (hoekschop getikt). In de 38e minuut een gevaarlijk moment en kans voor Heerjansdam. Railey Martijn stuurde met een prachtige pass Luke Homan de diepte in en kon richting doel. Maar de middenvelder kwam in een te lastige hoek om keeper Mike Wijngaard te passeren (de bal belandde in het zijnet).

Even leek het erop dat de ploeg van trainer Jonathan Jonk (na de rust) beter in de wedstrijd kwam. In de 54e minuut een prima aanval over rechts, via Jarno Visser/ Mathijn Valster kwam de bal bij Richard Clement, die van afstand rakelings over het doel schoot. Daarna trok Nieuwenhoorn het initiatief naar zich toe en een handvol minuten later scoorde Winterberg bij de eerste paal: 1-0. Het was de beste fase van de thuisclub en Roos voorkwam twee minuten later met een goede redding de 2-0 en deed dat in de 72e minuut nogmaals, na een vrije trap die door de doelman stijlvol uit de bovenhoek werd getikt.

In de slotfase probeerde Heerjansdam met ‘de moed der wanhoop’ nog de gelijkmaker te forceren, maar de bal viel nooit echt goed. Het beste kansje was nog voor invaller Luc Delmee, die een voorzet van Visser niet de juiste richting mee kon geven.