Heerjansdam 1 - BVCB 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam komt niet tot scoren.
Er gebeurden zaterdag op de Molenwei een aantal merkwaardige dingen tijdens de wedstrijd Heerjansdam-BVCB (0-0). In de 10e minuut floot scheidsrechter Vriesenga voor een strafschop (Jarno Visser werd ‘opgevangen’ in het strafschopgebied van BVCB). In het daaropvolgende opstootje ontsnapte keeper Wesley van der Molen van de gasten aan een rode kaart (slaande beweging / slaan ? naar een speler van Heerjansdam) en van het ene op het andere moment ging de penalty niet door en werd het een indirecte vrije trap op de rand van het strafschopgebied!
In de slotfase wilde de arbiter dezelfde keeper weer een kaart geven (tijdrekken) wat plotseling ook niet door ging en de kaart naar de verbaasde Heerjansdam-speler Mathijn Valster ging.

Het werd voor Heerjansdam een lastige wedstrijd, tegen een inzakkend BVCB. In de 26e minuut leek Mathijn Valster te gaan scoren, na een pass van zijn broer Lukas schoot de eerste de bal wel langs de keeper, maar op het laatste moment werd de bal nog voor de doellijn weggehaald. BVCB kreeg daarna een kans(die waren er bar weinig) maar het harde afstandsschot van Jeremy de Hoog werd door keeper Oscar Roos stijlvol uit het doel getikt. Daarna had voor Heerjansdam Mathijn Valster zijn vizier niet op scherp staan na een voorzet van Robin Mourik schoot hij rakelings naast het doel.

Tien minuten na de rust was er een heuse scrimmage in het doelgebied van BVCB en uiteindelijk schoot Lukas Valster in kansrijke positie de bal over het doel. Heerjansdam kreeg daarna nog een goede kans, via Gert Jan Plaizier, die na een voorzet van Luke Homan in vrije positie in de handen van keeper van der Molen kopte. In de laatste minuut had BVCB nog een gevaarlijke counter, via de snelle Ricoberto Luijando. Roos moest in actie komen en deed dat goed na het venijnige schot in de korte hoek. Het was trouwens ‘de wereld op zijn kop geweest’ als het 0-1 was geworden.

Verstuurd vanaf mijn iPad