Heerjansdam 1 - VV Papendrecht 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam teleurstellend naar weer een gelijkspel.

Heerjansdam heeft veel moeite met het winnen van wedstrijden, maar verliest ook bijna geen wedstrijd (één van de elf). Dus blijft over: gelijkspelen. Zaterdag (op de Molenwei) voor de zevende keer, nu tegen het lastige Papendrecht: 1-1. Ondanks het mooie weer werden de toeschouwers niet verwend, zeker niet meer toen in de 64e minuut Papendrecht met een man minder kwam te staan (rode kaart) en de gasten ‘professioneel’ de wedstrijd uitspeelden, d.w.z. tijdrekken, blessures. Dat werd (min of meer) beloond door scheidsrechter van Egmond, want er werd maar vijf minuten blessuretijd bijgetrokken, waar het dubbele niet had misstaan. En bij de thuisclub liet men het gelaten over zich heen komen, i.p.v. nog eens extra ‘gas te geven’. Dat was misschien nog het meest teleurstellende van deze wedstrijd, die met één minuut stilte begon wegens het overlijden van lid van verdienste, Puck Kooiman (68).

De eerste twee kansen waren voor Papendrecht (kopbal Lorenzo van Wijk over het doel en twee minuten later een kopbal op de kruising). In de 10e minuut een goede aanval van Heerjansdam (via Jarno Visser / Gert Jan Plaizier) tot bij Luc Delmee, die met een harde schuiver keeper Roy Rijntjes tot een redding dwong. Net binnen het half uur spelen werd het 1-0. Luke Homan opende op Visser en zijn goede voorzet werd door Mathijn Valster geplaatst binnengekopt. Ruim vijf minuten later werd het 1-1 door Juninho van Ree. Die stand leek niet lang op het scorebord te staan, want 1 minuut later kopte Plaizier de 2-1 binnen. Maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af wegens buitenspel? (op advies van de club assistent-scheidsrechter), waar velen een vraagteken bijzetten (waaronder Plaizier).

Her verhaal van de tweede helft is snel verteld. Plaizier (weer veel meters makend) zag in de 53e minuut de doelman ingrijpen, toen hij uit een lastige hoek probeerde te scoren. Voor Papendrecht leek van Wijk op weg naar de 1-2, maar voordat hij kansrijk werd, verspeelde hij de bal door een slechte aanname. In de 64e minuut kreeg Stephan Bravenboer (Papendrecht) direct rood (natrappen) en daarna was eigenlijk de wedstrijd over.