Oefenwinst Heerjansdam en nieuwe trainer

Spirit 1

10 januari 2015 14:30

Heerjansdam speelde zaterdag de eerste (oefen) wedstrijd van dit jaar. In Ouderkerk a/d. IJssel speelden de Dammers tegen Spirit (2e klasse) en won met 0-2. Dat alles onder het oog van de nieuwe interim-coach Richard Mank, die tot het einde van dit seizoen nauw samenwerkt met Ivan Divkovic en Arie v/d. Berg.

Voor de rust kregen beide ploegen wat kansjes. Voor Heerjansdam kwam Hamza Boutaybi in redelijke positie voor het doel, maar was de controle slecht terwijl even later Boy Stoops hard over het doel van keeper Sebastiaan Haasnoot schoot.  Voor de thuisclub schoot Sergio Caminato in goede positie naast het doel van keeper Danny van Leusden, die op slag van rust Ryan Terlouw van een doelpunt af moest houden.

Na de rust was de eerste kans ook voor Spirit, maar Marc v/d. Zee schoot naast het doel van invaller-keeper Michel Brouwers. Daarna trok Heerjansdam het initiatief naar zich toe. Keeper Haasnoot moest zich strekken, na een prachtig afstandsschot van Aimir Alisic en even later schoot Thomas Oomsen een vrije trap tegen de lat.

Na een uur spelen werd het 0-1 door Boutaybi, na goed voorbereidend werk van Oomsen. En nadat Denzel dos Santos eerst naast had geschoten scoorde hij vijf minuten later wel de 0-2, na prima werk van Bryan Pereira. Tien minuten voor tijd zag Oomsen keeper Haasnoot nog een keer fraai redden, voordat Spirit in de slotfase nog twee kansen kreeg. Maar Eric Jansen  en Mark v/d. Zee konden de eer voor hun ploeg niet redden.

Bijzonderheden: Heerjansdam speelde zonder Leon Ramos, Gelli Koy, David van der Linden, Jelmer Nugteren, Mike Sloof en Mark Fierinck.

Nieuwe trainer.

Heerjansdam heeft voor het volgende seizoen trainer Fop Gouman gecontracteerd. Die gaat aan het einde van dit seizoen weg bij Alblasserdam.