Trainingen 17 t/m 29 augustus

15 augustus 2020 14:15

MdR

Beste trainers, spelers, ouders, leiders & coaches van vv Heerjansdam,

We gaan bijna weer van start! Vanaf maandag 17 augustus kunnen we weer gaan starten met trainen. Hierbij is voor de laatste 2 weken van augustus wederom een speciaal trainingsschema opgesteld, waarbij alle teams in de gelegenheid zijn minimaal 1x per week te trainen.

Vanaf maandag 17 augustus hebben we veld 3 & 4 als trainingsvelden tot onze beschikking, waar we gezien de rest van het seizoen zuinig en verstandig mee om moeten springen.

Per maandag 31 augustus komt het gehele trainingsveld weer tot onze beschikking. Gedurende de zomer is deze voorzien van nieuwe drainage & is er een extra lichtmast (aan de manegezijde) geplaatst. Wel vragen we jullie voorzichtig met dit veld om te springen (zie ook Belasting velden)!

Veld 2 blijft wegens het langere doortrainen in de zomermaanden voorlopig ‘off-limits’, en zal pas vanaf zaterdag 19 september weer in gebruik worden genomen.

Het trainingsschema voor de periode maandag 17 t/m zaterdag 29 augustus 2020 vind je hier.

Belasting velden

Er is een nadrukkelijk verzoek om de trainingsactiviteiten te spreiden over het veld teneinde te voorkomen dat dezelfde delen van het veld onnodig zwaar worden belast. Bijv. niet op dezelfde plek doelschieten, niet steeds op dezelfde strook sprintjes trekken etc. Dit is straks met name van belang bij het jonge gras op het trainingsveld. Kortom met beleid en gezond verstand de velden gebruiken, zodat we er meer en langer plezier aan beleven.

Bij spelen op het hoofdveld: er is een dringend verzoek om op wedstrijddagen bij de warming-up de strook langs de tribune te ontzien, aangezien dit de meest kwetsbare strook is. Daarnaast zouden we graag zien dat - bij het inschieten - ook de doelgebieden zoveel mogelijk worden ontzien.

Graag rekent het bestuur op jullie medewerking om de velden in conditie te houden.

Kantine en 1,5 meter

De 1,5 meter maatregel blijft uiteraard op het gehele sportpark van kracht. In de kantine en ons sportpark zijn dan ook de nodige zichtbare maatregelen getroffen. Wij willen dan ook iedereen vragen zich aan deze maatregelen te houden, en respect te hebben voor eenieders gezondheid.

In het belang van eenieders gezondheid en om de hierop volgende weken ook weer publiek te kunnen toestaan en de kantine open te kunnen houden, dienen wij de voorgeschreven richtlijnen serieus in acht te nemen.

Deze zijn als volgt:

Hygiëne

• Blijf thuis als je gezondheidsklachten hebt (ook als deze mild zijn)
  • Houd (vanaf 18 jaar) altijd 1,5 meter afstand van elkaar
  • Was (of desinfecteer) je handen regelmatig (desinfectans op diverse plekken aanwezig)

Toegang

• Er mogen binnen het hekwerk maximaal 250 toeschouwers worden toegelaten
  • De toegang tot de kantine is ook beperkt en wel tot het aantal beschikbare zitplaatsen met inachtneming van 1,5 meter afstand. (het absolute maximum is 100 personen)
  • Volg de aangegeven routes resp. aanwijzingen van de COVID-19 coördinatoren (te herkennen aan de oranje hesjes)

Overige regels

• Toeschouwers: Luid juichen, zingen, schreeuwen en/of spreekkoren is/zijn niet toegestaan
  • Om de 1,5 meter afstand te waarborgen is een deel van de tribune afgezet. Dit deel dus niet gebruiken (rond het veld is nog plek zat)
  • In de kantine zijn tafels/stoelen/krukken dusdanig geplaatst dat ook hier 1,5 meter afstand kan worden gehouden. Deze opstelling niet wijzigen!

Het zal niet altijd meevallen om je aan deze richtlijnen te houden, maar in het belang van gezondheid en club, het dringende verzoek: DOE JE BEST!

Veel plezier en succes in het nieuwe voetbalseizoen!

Het bestuur van vv Heerjansdam

Lees meer over: