Vrijwilligersbeleid voor seizoen 2020/2021

30 juni 2020 10:00

MdeR

Voor het aanstaande – hopelijk Coronavrije – seizoen hebben we ons vrijwilligersbeleid eens flink onder de loep genomen. Hieronder volgt dan ook een uiteenzetting van de belangrijkste wijzigingen in het vrijwilligersbeleid voor het seizoen 2020/2021.

De drie belangrijkste pijlers voor het nieuwe beleid zijn als volgt;

1. De Teamdienst zoals begin 2020 ingevoerd blijft van kracht
  2. Schrappen van de verplichte vrijwilligersborg a € 50,-
  3. Uitgaan van positieve vibe > beloningssysteem voor goede opkomst, sfeer & omzet

(1) Wegens tevredenheid van de opkomst met de ingeplande Teamdiensten, hebben we besloten dit beleid voort te zetten. Zowel de vaste groep vrijwilligers als de spelers/ouders uit de teams hebben de Teamdiensten als leuk & effectief beleefd; met als bijkomend voordeel dat deze diensten een stuk eenvoudiger zijn in te plannen. (2) Om deze reden stoppen we ook met de verplichte vrijwilligersborg, en leggen we de verantwoordelijkheid voor een goede opkomst neer bij de spelers en ouders van de ingeplande teams. (3) Tot slot willen we gaan werken aan een interne competitie met puntensysteem om de teams met de beste opkomst, sfeer en omzet aan het einde van het seizoen te belonen met een prijs.

Klik hier voor het uitgebreide Vrijwilligersbeleid op de website van vv Heerjansdam

Het rooster voor de Teamdiensten zal bekend worden gemaakt zodra de beker- en competitiewedstrijden door de KNVB zijn ingepland!

Vrijwilligersborg afgebroken seizoen 2019/2020

Het door de Coronacrisis afgebroken seizoen heeft natuurlijk ook zijn gevolgen gehad voor de ingeplande leden m.b.t. hun Teamdienst, en de mogelijkheid voor ieder lid om zijn/haar vrijwilligersborg a €50,- terug te verdienen. Voor hen die dit alsnog willen doen kun je ook in het seizoen 2020/2021 deze vrijwilligersborg terugverdienen, door na de gedraaide Teamdienst de aftekenlijst in te vullen.

Vrijwilligers bedankt!

Uiteraard willen wij onze vaste kern vrijwilligers bedanken voor het – helaas afgebroken – afgelopen seizoen. Het lijkt er gelukkig op dat we vanaf september weer vrijuit mogen gaan voetballen. Wij kijken er dan ook naar uit iedereen weer op ons mooie Sportpark te zien.

Blijf gezond en hopelijk tot snel!

Met sportieve groet,

Marten de Roest